۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۷۰۳۷۱۹

13 سال انتظار برای صدور مجوز

13 سال انتظار برای صدور مجوز
آقای محمدی تولیدکننده‌ای است که ۱۳ سال پیش برای دریافت مجوز تاسیس یک مرغداری اقدام کرده، اما هنوز موفق به دریافت آن نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست. قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده اند. در این گزارش، گفت و گویی با یکی از کارآفرینانی را می خوانید که سنگ اندازی های دستگاه ها به نوعی مانع کارش شده اند.

داود محمدی متولد ۱۳۶۰ درخواست کننده مجوز تاسیس مرغداری گفت: سال ۸۶ ساخت یک واحد مرغداری را آغاز و از سال ۸۷ به طور حرفه‌ای تولید مرغ گوشتی را شروع کردیم و اکنون ۱ هزار و ۱۰۰ متر سوله و انبار برای مراغداری داریم. از روز اول برای گرفتن مجوز به جهاد کشاورزی مراجعه کردیم که ۱۳ سال طول کشیده است.

سال ۹۸ با حضور رئیس دامپزشکی، جهاد کشاورزی و تعاونی مرغداران به این نتیجه رسیدند که مرغداری ما فرسوده شده است. مرغداری ما در طول ۱۳ سال فرسوده شده، اما هنور نتوانستیم مجوز بگیریم. منطقه دهج شهربابک با اعلام سازمان محیط زیست از سال ۱۳۸۸ شکار ممنوع اعلام شد و بنا به گفته رئیس اداره محیط زیست در آن زمان که ما پیگیر دریافت استعلام از این سازمان بودیم، هیچ استعلامی در منطقه شکار ممنوع صادر نمی‌شد.

طرح ما از سال ۸۶ ساخته شده بود، یعنی قبل از زمانی که منطقه شکار ممنوع مشخص شود. محدوده شکار ممنوع نیز با مرغداری ما ۲۵۰ متر فاصله داشت، اما این را مدنظر قرار ندادند. رئیس وقت سازمان محیط زیست در آن زمان به طور صریح گفت که هیچ مجوزی به شما نمی‌دهیم. با تغییر رئیس سازمان محیط زیست شهربابک، استعلام مورد نظر را به ما دادند.

صدور مجوز یک واحد مرغداری، ۱۳ سال طول کشیده است!

زمانی که استعلام‌های ما تکمیل شد، جهاد کشاورزی اعلام کرد که به خاطر مازادی که در تولید کشور داریم، نمی‌توانیم هیچ گونه مجوزی برای تاسیس مرغداری اعطا کنیم. سپس به ستاد سرمایه گذاری استان مراجعه کردم و آن‌ها مصوب کردند که، چون سرمایه گذاری انجام شده، برای دادن مجوز با ما همکاری کنند. جهاد کشاورزی نیز قول داد که تا دو ماه بعد (در سال ۹۷) مجوز ما صادر شود، اما هیچ مجوزی صادر نشد.

مجددا از جهاد کشاورزی پیگیری کردم و درگیر قانون جدید نظام مهندسی شدیم. اکنون نیز نظام مهندسی بدون توجه به اینکه این طرح ۱۳ سال پیش و با قانون آن زمان ساخته شده است، می‌خواهد قانون جدید خود را بر مبنای اینکه واحد مرغداری باید زمین یکجا داشته باشد، اعمال کند. در صورتی که آن منطقه، کوهستانی است و برای مسطح کردن ۵ هزار متر زمین باید میلیون‌ها تومان هزینه کنیم که از عهده من خارج است.

ارسال نظرات