۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۰۳۹۱۵
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به الگوهای اسلامی در دستگاه تعلیم و تربیت

ضرورت توجه به الگوهای اسلامی در دستگاه تعلیم و تربیت
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، ماموریت آموزش و پرورش در امر تربیت را جهت‌دهی دانش‌آموزان در راستای الگوی اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران در آیین گرامی‌داشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و تربیت اسلامی در ساری گفت: مأموریت آموزش و پرورش در امر تربیت، جهت‌دهی دانش‌آموزان در راستای الگوی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که سه نکته مهم در زندگی بشر وجود دارد که همه انسان‌ها بر سر این سه نکته حیاتی اتفاق نظر و توافق دارند، افزود: بشر نیاز به تربیت دارد، متربی نیاز به الگو دارد و الگو‌های تربیت متاثر از باورهایی است که انسان‌ها در زندگی به آن عقاید و باورها ملتزم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در الگو دهی به دانش‌آموزان گفت: اگر این سه نکته را کنار هم بگذاریم تکلیف و رسالتمان مشخص می‌شود در می‌یابیم که ما ماموریت داریم آموزش و پرورش را در راستای الگویی جهت‌دهی کنیم که متناسب با مکتب و مذهبمان باشد.

وی در ادامه افزود: در همه ادیان الهی به ویژه در دین اسلام الگوی تربیتی که تعریف شده در راستای رساندن انسان به اهدف خلقت است و ما به عنوان یک مسلمان در این مسیر تابع کسی هستیم که طبق آیات قرآن با تلاوت کتاب خدا، تزکیه، تعلیم قرآن و تعلیم حکمت انسان را به سوی سعادت رهنمون می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روایت‌هایی که از لحظات فوت یک انسان وجود دارد، تصریح کرد: باتوجه به روایت‌ها همه به هنگام مردن تشنه می‌میرند جز کسانی که از آب زلال یاد خدا در زندگی سیراب شده باشند.

امام جمعه ساری افزود: بر این اساس لازم است مسؤولان و خانواده‌ها دست به دست هم دهند که فرزندان طبق الگویی که اسلام معین کرده است تربیت شوند که این امر جز با پیوند سه مرکز مدرسه، خانه و مسجد میسر نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم گفت: دو هزار شهید فرهنگی دانش‌آموز محصول گام برداشتن دستگاه تعلیم و تربیت در راستای رسیدن به کمال مطلوب است.

محمد شعبانی با بیان این که فلسفه تعلیم و تربیت به اعتقاد بزرگان و صاحب نظران این حوزه رسیدن به کمال مطلوب است، افزود: این کمال مطلوب را می‌توانیم در حیات طیبه سند و تحول بنیادین یا در بیانیه گام دوم انقلاب بیابیم.

وی با اشاره به سختگی و پیچیدگی مفهوم و کار تربیتی بیان داشت: سختی کار در حوزه تربیتی در این نکته نهفته است که ما با نیروی انسانی پویا و شاداب رو به رو هستیم که متاسفانه در مدارس کار تربیتی خلاصه شد در تهیه روزنامه‌ دیواری در صورتی که خروجی دستگاه تربیت ممکن است فردی باشد که دنیا را با تصمیم‌هایش متحول می‌کند.

شعبانی افزود: با توجه به اهمیت فعالیت در این حوزه در آموزش و پرورش استان متمرکز بر امر پرورشی شدیم و سعی کردیم با تعطیل کردن فعالیت‌های نمادین میدان را به دانش‌آموزان واگذار کنیم./950/پ210/

افشین ایمانی برنجستانکی

ارسال نظرات