۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۷۰۴۸۵۲

33 محتمع خدمات رفاهی در مسیر مشهد

33 محتمع خدمات رفاهی در مسیر مشهد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت ۳۳ باب مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جلال زاده گفت: هم اکنون ۳۳ باب مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های مواصلاتی استان فعال است که ارتقاء سطح ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای و مسافران برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها در دستور کار قرار دارد و در این زمینه موارد نظارت مستمر بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی و اماکن بین راهی انجام می‌شود.

او گفت: این مجتمع‌ها شامل جایگاه سوخت، رستوران، واحد‌های تجاری و خدماتی، مسجد یا نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی عمومی است و به گونه‌ای طراحی می‌شود که کلیه نیاز‌های مسافران جاده‌ای را برآورده کرده و نیاز به توقف‌های مکرر برای دریافت هر کدام از خدمات فوق به حداقل برسد و در نهایت باعث افزایش ایمنی راه‌ها شود.

جلال زاده گفت: ۳۹ فقره موافقت اصولی تأسیس مجتمع خدماتی رفاهی جدید نیز برای سرمایه‌گذاران صادر شده که عملیات ساخت ۱۵ مجتمع خدماتی رفاهی آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: به صورت دوره‌ای از مجتمع‌های خدماتی رفاهی، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی موجود در جایگاه‌های سوخت منفرد، رستوران‌ها و واحد‌های اقامتی و پذیرایی بین راهی بازدید می‌ شود.

او در خصوص اشتغالزایی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌ راهی گفت: مجوز‌های این مجتمع‌ها در چهار درجه با توجه به وسعت و امکانات مجتمع درجه‌بندی می‌شود و هر مجتمع بسته به درجه آن برای ۲۰ تا ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۰ تا ۴۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند که با توجه به ماهیت و محل قرارگیری مجتمع‌ها عمدتا از نوع اشتغال روستایی است.

جلال زاده گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ برای ارتباط مستقیم با سرپرست اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان جهت رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان پیش بینی شده است.

ارسال نظرات