۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۷۰۷۷۴۸
آیت الله فیاضی مطرح کرد؛

همراهی دین با سیاست از زمان خلقت حضرت آدم

همراهی دین با سیاست از زمان خلقت حضرت آدم
استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: خداوند فرمود اولین انسانی که خلق می کنم او خلیفه است و خلیفه من یعنی کسی که حاکمی دارد، لذا از روز اول دین از سیاست جدا نبوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله غلامرضا فیاضی عصر امروز در درس اخلاق دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: خداوند فرمود اولین انسانی که خلق می کنم او خلیفه است و خلیفه من یعنی کسی که حاکمی دارد، لذا از روز اول دین از سیاست جدا نبوده است.

وی افزود: اولین ویژگی که ما باید برای امامت بشناسیم نصب از طرف خدا است چرا که می خواهد فرمانروایی کند که حق خداوند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات الهی ابراز کرد: وقتی خدا و پیامبر دستوری می دهند باید از آن اطاعت کرد و با آن منازعه نکرد، شیعه معتقد است که پیامبر و امام از طرف خدا انتخاب شده اند، خصوصیت اول امام منصوب از سوی خدا است و به امر خدا پیامبر مامور می شود او را به مردم معرفی کند.

آیت الله فیاضی با بیان واقعه تاریخی نسبت به جانشینی پیامبر خدا و بررسی اسقف مسیحی تصریح کرد: وقتی از ابوبکر پرسیدند آیا شما جانشین پیامبر هستی و ایشان شما را تعیین کرده است، پاسخ داد خیر، سپس عمر گفت او خلیفه الله است و مردم به این کار راضی شده اند.

وی افزود: مسیحی به ابوبکر گفت اگر چنین است تو خلیفه قومت هستی نه آن جانشینی که ما در کتابهایمان خوانده بودیم؛ جانشین نبی علمی دارد که او را از علوم سایرین بی نیاز می کند در حالی که تو به عدم علم خود اقرار داری.

استاد فلسفه حوزه علمیه با اشاره به اینکه غیرمسلمانانی که با دین و انبیاء آشنا هستند به داشتن جانشین برای پیامبران اذعان دارند، خاطرنشان کرد: مسیحیان به مخالفان جانشینی امیرالمومنین گفتند شما که می گویید پیامبر ما جانشین نداشته معلوم می شود پیامبر شما اصلاً پیامبر نبوده است.

وی در پایان افزود: در ادامه این ماجرا مسیحیان با امیرالمومنین (ع) رو به رو شدند و به آنچه می خواستند رسیدند و به حقایق پی بردند.

ارسال نظرات