۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۰۹۰۲۹
معاون تهذیب در دیدار با آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

طلیعه یک حرکت تحولی در مسیر تهذیب و تربیت طلاب مدارس علمیه

طلیعه یک حرکت تحولی در مسیر تهذیب و تربیت طلاب مدارس علمیه
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در خصوص طرح تعالی اساتید گفت: دنبال هستیم شأن استاد از انتقال علمی به سمت تربیت طلبه جامع مأموریت گرا تعریف شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، معاون تهذیب حوزه های علمیه به همراه مسئولان طرح تعالی اساتید حوزه با حضرت آیت الله اعرافی دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزه های علمیه در خصوص طرح تعالی گفت: شعار این طرح این است که هر استاد حوزه به یک مربی تربیتی بدل شود و شأن استاد از انتقال علمی به سمت تربیت طلبه جامع و مأموریت گرا تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: مربی راهنما استادی است که فعالانه در میان طلاب قرار می گیرد و رسیدگی و عهده داری طلاب را به دوش دارد و هویت آخوندی را به طلاب منتقل می کند؛ سنت کهن تربیت در حوزوی تأیید می کند که به مربی راهنما برای طلاب احتیاج داریم که چنین شخصیت فعالی، رسیدگی تربیتی به طلبه را به عهده داشته باشد. 

وی عنوان کرد: آیین نامه جذب اساتید تربیتی راهنما در شورای محترم عالی در حال تصویب است ثبت نام متقاضیان طرح تعالی در حوزه علمیه قم و استان ها انجام شده و اکنون در مرحله مصاحبه مکتوب و مصاحبه حضوری است. فاز اول دوره پودمانی آموزش طرح تعالی از میان اساتید برگزیده در تابستان امسال اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات