۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۷۱۰۹۰۴

معایب کوتاه شدن زمان صدور پروانه‌های ساختمانی

معایب کوتاه شدن زمان صدور  پروانه‌های ساختمانی
اخیرا مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی کوتاه تر شده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این امر مهم جدای از مزایای خوب آن، معایبی هم دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، در بازدید از دفاتر الکترونیک شهر باچند تن از سازندگان وکارشناسان شهری دراین باره گفتگو کردیم که اظهارداشتند: کوناهی زمان صدور پروانه‌های ساختمانی مزایایی داردکه متقاضی در زمان درخواست باخیالی راحت زمان بندی و ظرف مدت یک تادوماه جواز خود را دریافت و درنهایت ساخت وساز را آغاز می‌کند و با توجه به تورم که وجوددارد، این به نفع متقاضی است.
این کوتاهی زمان صدور پروانه‌ها معایبی هم دارد. آقای مرادی کارشناس شهری در دفاتر الکترونیک شهری دراین باره گفت: اینکه آتش نشانی، مکانیک خاک وکنترل نظام مهندسی حذف شود یک عیب بزرگ است.
وی همچنین افزود: اگر کنترل ما داخل سیستم شهرداری است زمان بهینه می‌شود می‌توان زمان صدور پروانه هارا به سه ماه رساند، سه ماهی که بهینه باشد نه دوماه.
کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در وضعیت ساخت وساز‌ها، بیکاری وچرخه اقتصادی تاثیر بسزایی دارد بااین اوصاف برای بهبود حرکت این چرخه چه اقداماتی در راه است؟
نقی عربی مدیرکل تدوین، ضوابط وصدور پروانه شهرداری تهران می‌گوید: چک لیستی اززمان تخریب تا ساخت وساز طراحی شده ومرحله به مرحله درسامانه بارگذاری می‌شود وچک لیستی در زمینه آتش نشانی وایمنی ساختمان نیز داریم که به همین گونه در سامانه بارگذاری می‌شود.
وی بااشاره به بررسی مکانیک خاک ادامه داد: ما ازطریق نقشه‌های جی آی اس موضوعات مکانیک خاک را انجام می‌دهیم وستاد بحران شهرداری تهران نیز دراین رابطه به کمک ما می‌آید وهمراهی می‌کند.
البته چندروز پیش نیز خبری مبنی برواگذاری ایمنی ساختمان‌ها به دفاتر الکترونیک شهر عنوان شد که این موضع رااز مدیرکل تدوین، ضوابط وصدور پروانه‌های ساختمانی پیگیرشدیم که اینگونه پاسخ داد:۱۴۰ کارشناس آتش نشانی در دفاتر حضور دارند تا این فرایند کنترل شود ومابه هیچ عنوان تاییدن‌هایی ایمنی ساختمان‌ها را به دفاتر واگار نمی‌کنیم بلکه دفاتر درکنار ماهستند.

ارسال نظرات