۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۱۷۴۰۴
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا:

ائمه جمعه عدالت محور و فساد ستیز باشند

ائمه جمعه عدالت محور و فساد ستیز باشند
استاد حوزه با بیان اینکه باید ائمه جمعه عدل محور و فساد ستیز باشند گفت: ائمه جمعه از ورود به کار‌های اقتصادی خودداری کنند تا نفوذ کلام خود را از دست ندهند.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین توصیه های رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه پرداخت و گفت: رکن اصلی پیروزی انقلاب اسلامی که هم در داخل کشور و هم در خارج کشور مورد توجه همگان قرار گرفت، حضور مردم در صحنه های مبارزه با طاغوت و همچنین مبارزه با استکبار جهانی و گروهک های منحرفی بود که قصد شکست نظام را داشتند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه آنچه که سبب پدید آمدن و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال 57 شده، همچنان علتی برای بقا، ادامه و استمرار انقلاب مورد توجه است، اظهار داشت: اعتقاد به اسلام ناب، اعتقاد به رهبری به امام راحل و حضور مردمی از ارکان اصلی پیروزی انقلاب بود که زمینه را برای تحقق اسلام ناب محمدی فراهم کرد و همچنان این ارکان مورد توجه ملت ایران قرار دارند.

وی بر لزوم حضور میدانی مسؤولان و ائمه جمعه میان مردم تأکید و خاطرنشان کرد: اگر این انقلاب تا کنون توانسته در صحنه های دفاع بالاترین الهام بخشی و بیشترین ضریب نفوذ در منطقه و جهان را داشته باشد به جهت حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب بوده است.

حجت الاسلام احتشام کاشانی با بیان اینکه امروز تمام افرادی که دغدغه حفظ انقلاب و ادامه روحیه انقلاب گری را برای ملت ایران دارند باید از حضور و ظرفیت های مردمی بیشترین بهره را ببرند، افزود: باید تمام مسؤولان به ویژه ائمه جمعه به صورت ساختاری حضور فعالی میان مردم داشته باشند و تمام توجه و اهتمام خود را برای رفع مشکلات مردم بگذارند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار کرد: حضور پررنگ مردم اکسیری است که می تواند مشکلات سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی مردم را حل کند، از این رو ما می توانیم مشکلات اقتصادی که دشمن همواره انقلاب را در این جهت مورد آسیب قرار می دهد با حضور مردم از این پیچ عبور کنیم.

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم ورود ائمه جمعه در فعالیت های اقتصادی، تصریح کرد: بدون تردید اگر مسؤولان معنوی مردم در فعالیت های اقتصادی دخالت کنند به دلیل اینکه نمی توانند تمام کارها را خودشان بر عهده بگیرند، از این رو اطرافیان آنها مباشران امور اقتصادی آنها می شوند.

امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: زمانی که اطرافیان یک ارگان و نهاد دینی به کارهای اقتصادی گرایش پیدا کردند، کمتر مسؤولی را می توان پیدا کرد که بتواند از این حضور میدان اقتصادی سالم بیرون بیاید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اظهار کرد: در طول تاریخ چهل و سه ساله پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که مسؤولانی مورد توجه مردم قرار گرفتند اما وقتی که به فعالیت های اقتصادی روی آوردند، نتوانستند نفوذ کلام و الگوسازی برای مردم را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه باید ائمه جعمه عدل محور و فساد ستیز باشند، افزود: برای مبارزه با فساد در میان آقازادگان و نور چشمی ها چاره ای نیست که مسؤولان معنوی، نهادهای دین مدار و اخلاق محور رعایت همه شرایط نفوذ کلام و تأثیرگذاری رفتاری میان مردم را داشته باشند.

حجت الاسلام احتشام کاشانی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه در سیاست گذاری اصلی برای اداره معنوی و ایجاد قرارگاه انقلابی نقش به سزایی دارند، گفت: ائمه جمعه می توانند از این ظرفیت های مردمی در روز جمعه و همچنین در طول هفته بهره ببرند، از این رو باید ائمه جمعه از ورود در فعالیت های اقتصادی خودداری کنند تا نفوذ کلام و تأثیر رفتار خود را میان مردم از دست ندهند.

ارسال نظرات