۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۷۲۹۳۲۱
اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران:

شعار نه شرقی نه غربی برجسته ترین شعار انقلاب اسلامی است

شعار نه شرقی نه غربی برجسته ترین شعار انقلاب اسلامی است
اصفهان ـ اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران گفت: برجسته ترین شعار انقلاب اسلامی نه شرقی نه غربی است و این یعنی ایرانی سرنوشت کشور خود را رقم می زند و نگاهش به دست بیگانگان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اسقف سیپان کاشیچیان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در نشست پیروان ادیان توحیدی در جشن پیروزی انقلاب با تهنیت و شادباش چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با گرامیداشت یاد و خاطر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: با نگاهی اجمالی و گذرا شاهد مبارزات ملت ایران و روند آن در 44 سال گذشته و تلاش مستمر دشمنان انقلاب در هر ساعت برای کارشکنی و ایجاد بحران در کشور هستیم و ارزش انقلاب در این هست که ایران را از سلطه قدرت‌های استکبار جهانی نجات داد.

وی در خصوص کاربرد شعار نه شرقی نه غربی در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دوران انقلاب شعارهای بسیاری راه انقلابیون را روشن و مسیر آنان را در رسیدن به اهدافشان هموار نمود اما شاید برجسته‌ترین این شعارها نه شرقی نه غربی است و این یعنی ایرانی سرنوشت کشور خود را به دست خود رقم می‌زند و نگاهش به دست بیگانگان نیست.

پیشوای مذهبی ارامنه جنوب ایران افزود: سلطه‌گری و به دربند کشیدن ملت‌ها عنصری است که به تنهایی نمی‌تواند به سرانجام برسد‌ بلکه سلطه‌گران زمانی موفق به این امر می‌گردند که در یک جامعه تزویر وجود داشته باشد.

وی با توجه به نفوذ ابتر قدرت‌های فرامنطقه‌ای در میان ملت‌های آزادی‌خواه، بیان کرد: متاسفانه امروز برخلاف شعار نویدبخشی که انقلاب اسلامی ایران در 44 سال گذشته به جهانیان عرضه نمود دولت‌های منطقه نه تنها با این راه همراه نگشتند بلکه عامل نفوذ قدرت‌های فرامنطقه‌ای و سکوی پرتاب آنان برای ملت‌های آزادی‌خواه منطقه شدند. این فکر خام آنان که با نوکری رژیم صهیونیستی و به پشت‌گرمی قدرت‌های پوشالی می‌توانند درجوار مرزهای جمهوری اسلامی ایران شیطنت کنند و منطقه را به کانون فعالیت‌های تروریست‌های تکفیری تبدیل کنند خیالی بیش نیست چراکه اقتدار و عظمت ایران عزیز به واسطه وحدت و یکپارچگی اقشار مختلف کشور دشمنان این ملت را ناکام و آشفته نموده است.

کاشیچیان با اشاره بر نقطه قوت دهه‌فجر و انقلاب اسلامی، ادامه داد: دهه‌فجر و انقلاب نقطه رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما هست که گذشته را از آینده جدا کرده است‌ و حرکت انقلاب ما از آغاز تا پیروزی مظهر فکر درست و هوشمندانه هموار با ایمان شورانگیز، شجاعت، عمل و نهراسیدن از آنچه در این راه پیش خواهد آمد بوده و این است که یک ملت را سربلند می‌نماید و فقدان آن موجب تحقیر آن می‌گردد.

وی با بیان تفاوت مذاهب و ادیان شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، گفت: هرسال در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه شاهد آن هستیم که همه افراد به یکطرف واحد حرکت می‌کنند و ما باید این جهت‌گیری واحد را قدربدانیم و به آن اهمیت بدهیم، چرا که به سبب آن نظام جمهوری اسلامی یک نظام مقتدر شناخته شده، و قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به عظمت آن گواهی می‌دهند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات