۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۲۹۷۴۳
معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت:

حوادث اخیر نتیجه عدم توجه به مسئله تبیین بود

حوادث اخیر نتیجه عدم توجه به مسئله تبیین بود
حجت الاسلام فرمانیان گفت: حوادث اخیر، نتیجه عدم تبیین بود به طوری که طرفین نمی توانستند درک متقابلی از ذهنیت و باورهای هم داشته باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام‌ مهدی فرمانیان معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم رونمایی از آثار جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) که امروز در سالن همایش های مجمع در قم برگزار شد، در سخنانی بیان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول و همچنین تأکید دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، رویکردی جدید مبنی بر فعالیت های ستادی آغاز شده است؛ در این راستا تلاش کردیم تألیف آثار را به جای ترجمه در اولویت قرار دهیم و از چاپ داخلی به سمت چاپ بین المللی در کشورهای دیگر کوچ کنیم.

وی ادامه داد: ویکی شیعه در حال تبادل با مراکز پاسخ گویی به سوالات دینی می باشد که در نتیجه موجب هم‌افزایی و فعالیت مفید این مراکز در حوزه داخلی و خارجی خواهد شد.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: در زمینه شناخت وضعیت شیعیان دنیا دچار فقر اطلاعاتی هستیم و در تلاش داریم تا وضعیت شناسی جامع و کاملی را انجام دهیم.

وی از آمادگی مجمع برای همکاری با پزوهشگران آشنا با وضعیت شیعیان خبر داد و ابراز داشت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) آماده همکاری با هر پژوهشگری است که بتواند در این زمینه اطلاعات مفید ارائه دهد و این امر مهم را محقق گرداند.

حجت الاسلام فکری نماینده گروه پاسخ به سوالات و شبهات معاونت علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در این مراسم بیان کرد: حضرت علی(ع) پیرامون شبهه چنین فرمودند "شبهه از این جهت شبهه نامیده شده که شباهت به حق دارد"؛ الحمدلله مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مسیر پاسخگویی به شبهات و جهاد تبیین حرکت می کند.

وی با اشاره به حواث اخیر کشور و لزوم تبیین حق و باطل اظهار داشت: حادثه ای که اخیرا در کشور رخ داد، نتیجه عدم تبیین بود به طوری که طرفین نمی توانستند درک متقابلی از ذهنیت و باورهای هم داشته باشند؛ با توجه به این مسئله، اهمیت جهاد تبیین نیز دو چندان می شود.

حجت الاسلام فکری با بیان داستانی از واقعه جنگ جمل بر اهمیت جهاد تبیین  تاکید کرد و افزود: در واقعه جنگ جمل نیز جوانی خدمت علی(ع) آمد و طرفین جنگ را از نزدیکان و یاران پیامبر اکرم(ص) معرفی کرد و امر بر او مشتبه شده بود که در نهایت چه کسی حق است؛ علی(ع) نیز معیاری را برای آن جوان مطرح کردند و فرمودند "سرت را بالا بگیر و حق را بشناس سپس طرفدار حقیقت را خواهی شناخت".

دکتر نباتیان نماینده گروه مطالعات راهبردی معاونت علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در این مراسم گفت: با توجه به رسالت مجمع در تبیین و انتشار معارف ائمه اطهار(ع)، گروه مطالعات راهبردی به همت آیت الله «اختری» و دکتر «لکزایی» تشکیل شد.

وی با اشاره به کارکرد بین المللی این گروهف افزود: این گروه با هدف شناخت جامعه هدف برای انتشار معارف اهل بیت(ع) در سراسر دنیا تشکیل شد تا شرایط مردم هر منطقه را بررسی کند و طرح متناسب با آن ارئه دهد.

نباتیان شرایط مردم هر کشور و هر قاره تفاوت دارد و از این جهت اهمیت فعالیت تخصصی در این زمینه حائر اهمیت است؛ در زمینه تولید اثر نیز گروه مطالعات راهبردی توانست اولین کتاب مرتبط با فعالیت های داعش را تدوین و منتشر کند.

ارسال نظرات