۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۳۰۸۰۶

دومین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» برگزار شد

دومین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» برگزار شد
دومین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» مدرسه فقهی شمس الشموس علیه السلام قم در سال تحصیلی 1401 - 1402 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین نشست فقهی و اصولی «مشکات اندیشه» مدرسه فقهی شمس الشموس علیه السلام قم در سال تحصیلی 1401 - 1402 در روز چهارشنبه 10 اسفند برگزار شد.

در این نشست که در مجموع با هشت موضوع فقهی و اصولی برگزار شد در هر بخش، یکی از طلاب به ارائه بحث و دیگر طلاب نیز به نقد مباحث پرداخته و در انتها اساتید هر بحث مطالب خود را مطرح ساختند.

عنوان جلسه خارج اصول، «ادله عقلی برائت نزد اصولیین متاخر» بود که آقای علی اصغر فرمانی بحث را ارائه داد و آقایان محمد حسین عرفایی جهرمی، سعید خراسانی، مهدی انصاری، رضا کرمی، محمدصادق سهیلی و برخی از حضار جلسه به نقد آن پرداختند. آقای محمدحسین زادفلاح نیز دبیر علمی این بحث بود.

عنوان جلسه خارج فقه «ادله فقهی وجوب ازاله نجاست از مسجد» بود که آقای محمد اسماعیلی بحث را ارائه داد و آقایان حامد جمالی، احسان بندی دستجردی، محمد احمدی، علیرضا میرزایی و برخی از حضار جلسه به نقد آن پرداختند. آقای محمدحسین زادفلاح نیز دبیر علمی این بحث بود.

عنوان جلسه کفایه 1، «کیفیت دلالت صیغه امر بر وجوب» بود که آقای علی هوشیار این بحث را ارائه داد و آقایان مهدی لطفی، صابر مختاری و یوسف رضایی به نقد آن پرداختند. آقای علی یوسفی نیز دبیر علمی این بحث بود.

عنوان جلسه کفایه 2، «نقد و بررسی ادله قول به امتناع اجتماع امر و نهی» بود که آقای ابوالفضل محمدی این بحث را ارائه داد و آقایان محمدحسن عرب زاده، مهدی عنوز، سهیل ابتدایی و سید جمال یزدانی نیا به نقد آن پرداختند. آقای محمدجواد علیپور نیز دبیر علمی این بحث بود.

عنوان جلسه کفایه 3 «حجیت ذاتی قطع» بود که آقای حسن جعفری بحث را ارائه داد و آقایان احمد کریمی زاده، مصطفی ضامن، محمد غلامی و رضا فعلی به نقد آن پرداختند. آقای محمدحسین پورعسکری نیز دبیر علمی این بحث بود.

عنوان جلسه کفایه 4 «استصحاب مساله اصولی است یا قاعده فقهی؟» بود که آقای احمدرضا سبحانی بحث را ارائه داد و آقایان منصور رجب زاده، علیرضا مرادی، سیدمحمدجواد ضیغمیان و محمدعلی کامکار راد به نقد آن پرداختند. آقای محمدجواد علیپور نیز دبیر علمی این بحث بود.

عنوان جلسه مکاسب 5 «بررسی استدلال و تبیین مناقشات به حدیث "لا تبع ما لیس عندک" بر اعتبار قدرت بر تسلیم» بود که آقای مجید خوراوندی بحث را ارائه داد و آقایان محمدتقی امیرپور، علی یوسفی و علی علیجان تبار به نقد آن پرداختند. آقای صابر مختاری نیز دبیر علمی این بحث بود.

عنوان جلسه مکاسب 7 «شرط مخالف کتاب و سنت» بود که آقای مهدی حق دوست بحث را ارائه داد و آقایان سیدشعیب یقوبی، احمد قاید و ابوالفضل مهدوی دیوکلائی به نقد آن پرداختند. آقای رضا فعلی نیز دبیر علمی این بحث بود.

گفتنی است طلاب سطح 3 و درس خارج این مدرسه موظفند در هر ترم تحصیلی یک مقاله علمی بنویسند که در همین راستا مدرسه فقهی شمس الشموس (ع)، ماهیانه دو نشست مشکات قلم برای آماده سازی مقالات پژوهشی طلاب برگزار می‌کند.

ارسال نظرات