۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۳۱۹۲۵
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه به ظرفیت های داخلی در سال جدید

ضرورت توجه ویژه به ظرفیت های داخلی در سال جدید
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت تقویت و توسعه صنایع داخلی در سال جدید تأکید کرد و گفت: باید توجه به ظرفیت های داخلی در سال جدید بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان، ضمن اظهار امیدواری از عملی شدن شعار سال در سال جدید، اظهار کرد: در کل استان مازندران سرآمدترین و شاخص‌ترین صنعت، چوب و کاغذ است، اما متاسفانه این مجموعه آنطور که باید خودش را نشان نداده و با ضعف‌هایی مواجه شده است‌.

وی، بخشی از عقب‌ماندگی های این مجموعه را به‌دلیل مدیریت ناکارآمد و بخشی دیگر را از سیاست‌های نادرست و مسائل دیگر دانست و افزود: این صنعت برای مازندران مهم بوده و نباید دچار ضعف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که صنعت کاغذ و نیاز به آن در جامعه ما و عصر جدید یک مسأله بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: کاغذهای کیفی برای رشد مراکز علمی و فرهنگی بسیار مهم است، از طرفی مشاهده کاغذ تولید مازندران و ایران برای پرورش و رشد شخصیت و هویت ایرانی دانش آموزان موثر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که هر چه بیشتر از مظاهر غربی استفاده کنیم اعجاز و شیفتگی فرهنگ پوشالی غرب هم درون جان بچه‌ها بیشتر می‌شود و آن‌ها را خاضع و تسلیم بار می آورد، گفت: اما اگر ببینند که همه چیز با صنعت خودشان تولید شده روحیه استقلال در درونشان پرورش پیدا می‌کند که در مقابل خودباختگی قرار دارد.

امام جمعه ساری، پیوست‌های آثار فرهنگی را مهم‌تر از بحث چرخیدن چرخ این کارخانه دانست و عنوان کرد: باید از جناح باز‌ی‌ها و سیاست‌بازی‌ها دور باشید و زمینه‌های رشد این صنعت را به‌وجود بیاورید.

وی ضمن ابراز تأسف از واردات کاغذ با وجود چنین ظرفیت مهمی در کشور، تصریح کرد: بسیاری از واردات معلول نیازهای واقعی نیست‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با طرح این سؤال که چرا نمی‌توانیم کاغذ باکیفیت تولید کنیم، ادامه داد: باید راه بهانه را از هر دو طرف بست، خوشبختانه در دولت سیزدهم فرصت‌هایی برای خرید داخلی ایجاد شده، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد هم می‌توانند خریدار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در پایان بر ضرورت مقابله با فساد و افراد نا سالم در هر مجموعه ای تأکید کرد و گفت: باید ضمن نظارت بیشتر بر امور به مسائل ارزشی و تعهدات اخلاقی و دینی توجه بیشتری صورت گیرد که برکات مادی در ذیل توجهات معنوی قرار دارد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات