۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۱۹۲۹
مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه:

حاکمیت و نظام سیاسی نمی تواند نسبت به «بی حجابی» بی تفاوت باشد

حاکمیت و نظام سیاسی نمی تواند نسبت به «بی حجابی» بی تفاوت باشد
حجت الاسلام آراسته گفت: حجاب علاوه بر حکم شرعی، یک امر سیاسی است و حاکمیت و نظام سیاسی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد و باید نسبت به این موضوع، ورود جدی پیدا کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وحدتی آراسته مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور در نشست با دانشجویان با موضوع حجاب سیاست است یا شرعی اظهار داشت: حجاب علاوه بر آنکه یک فعل شرعی است و ضروری و لازم، همواره و در طول تاریخ یک امر سیاسی نیز بوده است، وقتی امام خمینی ره در اوایل انقلاب حجاب را (که نه جزء اصول دین و نه فروع دین است) قانون کردند به خاطر این بود که حجاب را اولا یک امر شرعی و لازم الاجراء و دوما یک امر سیاسی می دانستند و این کار را برای آزادی زنان و نفی سلطه جنسی در جامعه انجام دادند.

وی در ادامه افزود: امروز هم که دشمنان اسلام و انقلاب برای یک خبرنگار معمولی این همه هزینه می کنند که جنبش زنان علیه حجاب را راه بیندازد نشان می دهد که حجاب یک امر سیاسی و حساس است.

حجت الاسلام وحدتی آراسته ابراز کرد: حجاب اگرچه یک حکم شرعی همچون دیگر احکام شرعی از قبیل نماز، روزه واجب و ضروریست است اما به دلیل اینکه یک امر سیاسی محسوب می شود حاکمیت و نظام سیاسی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد و باید مسئولین نظام نسبت به این موضوع جدی ورود پیدا کرده و اقدامی جدی و سریع در دستور کار قرار دهند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور در پایان بیان داشت: مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، دستگاه های امنیتی، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بیدار باش باشند و به این مسئله ورود فوری و انقلابی کنند.

ارسال نظرات