۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۳۳۴۹۳
دبیر ستاد فناوری های هوشمند حوزه:

حوزه باید در عرصه حکمرانی هوش مصنوعی، کنشگری داشته باشد

حوزه باید در عرصه حکمرانی هوش مصنوعی، کنشگری داشته باشد
قاسمی با اشاره به تلاش ستاد فناوری های هوشمند حوزه های علمیه در خصوص گفتمان سازی در عرصه هوش مصنوعی بر ضرورت کنشگری حوزه در عرصه حکمرانی هوش مصنوعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محمدرضا قاسمی دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه در نخستین گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه های علمیه که عصر امروز در موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، گفت: نمی شود از اندیشه بلند حضرت آیت الله امام خامنه ای در استفاده از فناوری اطلاعات نام نبرد زیرا در زمانه ای اینگونه اندیشه کردند که بسیاری از برکات آن محروم بودند.

وی در ادامه با تشکر از نهادهایی که در حرکت فناوری های هوشمند در حوزه های علمیه اثرگذار بودند، اظهار داشت: به هر کدام از نهادهای حوزوی که از طرف ستاد راهبری فناوری های هوشمند مراجعه کردم با استقبال گرم روبرو شدم.

قاسمی با اشاره تشکیل ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه اظهار داشت: تشکیل ستاد کار بزرگی بود زیرا در نگاه اول ضرورت این امر احساس نمی شود اما با حمایت های دکتر مینایی که مشاور مدیر حوزه های علمیه هستند ستاد در 4 ضلع فعالیت کرده است.

وی با اشاره به فعالیت گفتمان سازی در خصوص هوش مصنوعی در حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر بخواهیم الزامات فرهنگی هوش مصنوعی یا فناوری های هوشمند رصد کنیم باید آن را بشناسیم. 17 گروه فعال که در مطالعات بنیادی هوش مصنوعی می پردازند با ستاد همراه بودند.

دبیر ستاد فناوری های هوشمند حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه باید بتواند در حکمرانی هوش مصنوعی و نگاه بلند به این عرصه کنشگری داشته باشد؛ باید بتوانیم از ظرفیت های مختلف نهادهای دانشگاهی و حاکمیتی استفاده کنیم.

وی با تشکر از تلاش های آیت الله اعرافی در زمینه هوش مصنوعی در حوزه علمیه ابراز داشت: با دستاوردهایی در این زمینه مواجه هستیم که اگر نتوانیم آن ها را در فضای بین الملل عرضه کنیم ابتکار عمل را از دست خواهیم داد.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: اینگونه همایش ها به عنوان تجمیع افکار و تلاش های برگزار می شود و سامانه ای برای جمع آوری ایده ها تشکیل شده و در نهایت این ایده ها در اختیار رئیس حوزه های علمیه قرار می گیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
با استفاده از هوش مصنوعی می توانیم حقانیت شیعه را اثبات بکنیم
شاید بیست سال دیگر هوش مصنوعی داشته باشیم که مذهب اسلام دین شیعه را دین به حق می داند و در تمام دنیا گسترشش می دهد.
ثواب کسی که در زمینه هوش مصنوعی کار می کند ببینید چقدر است
0
0