۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۳۳۶۲۲

مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت، شهید آیت الله سلیمانی، با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری، علما و طلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شنبه شب بعد از نماز عشاء با حضور اقشار مختلف مردم از استان های قم، مازندران، سیستان و بلوچستان و مسئولین لشکری و کشوری در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت آیات قرآن کریم و مداحی و مرثیه خوانی آغاز شد، نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سردار اشتری، مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر پورحسینی استاندار مازندران، آیت الله اعرافی، آیت الله خاتمی، آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دکتر امیرآبادی و حجت الاسلام ذوالنوری، استاندار قم و همچنین نمایندگان دفاتر حضرات آیات، نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعه المصطفی و دیگر بزرگان حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، از دوستان و هم درس های شهید سلیمانی به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، ضمن تسلیت به حوزه علمیه، خانواده و دوستان ایشان، شهادت را نعمت و توفیقی که نصیب هرکس نخواهد شد، عنوان کرد و حضور پرشور مردم در تشییع و مراسم بزرگداشت این شهید گرانقدر را، نشان دهنده قدر شناسی مردم از روحانیان مبلغ اسلام ناب محمدی دانست.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیر المومنین(ع) مبنی بر اینکه «برتر از هر خوبی، خوبی وجود دارد، مگر شهادت» از تلاش های فروان شهید سلیمانی برای خدمت به مردم تمجید کرد و گفت: بنده با ایشان، هم درس بودم؛ انسانی با وقار و عالم، نزدیک به 17 سال در زاهدان نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بود، نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها و امام جمعه کاشان از جمله خدمات این مرد مومن و جهادی است، که خداوند مزد مجاهدت این انسان شریف را شهادت، که بالاترین خوبی ها است قرار داد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه از آیت الله سلیمانی به عنوان کسی که از تمام عمرش به درستی استفاده کرد نام برد و خطاب به جوانان گفت: انسان باید ببیند چطور از این دنیا عبور می کند؛ اختیار هم با خود انسان است که زندگی اش با تلاش در راه خدا ختم به شهادت شود یا ختم به شقاوت و بدبختی.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در انتها از جوانان خواست، همچون شهید سلیمانی قدر لحظات زندگی خود را بدانند و طوری زندگی کنند که در آخرت حسرت و پشیمانی نصیبشان نشود.

ارسال نظرات