۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۳۴۶۲۵
مدیر اداره مربیان ستاد امربه معروف کشور مطرح کرد؛

ضرورت آموزش امربه معروف و نهی از منکر در جامعه

ضرورت آموزش امربه معروف و نهی از منکر در جامعه
حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ضرورت آموزش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: جامعه امروز نیازمند تبیین امربه معروف و نهی از منکر سازنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام سیدجعفر حسینی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان امربه معروف و نهی از منکر در استان، با اشاره به توطئه های دشمن برای کمرنگ کردن فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر گفت: اگر امربه معروف و نهی از منکر مساله مهمی نبود، دشمنان به این میزان برای تخریب این مهم وقت نمی گذاشتند.

مدیر اداره مربیان ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور افزود: هدف دشمن این است بتواند افرادی را که مخالف امربه معروف و نهی از منکر هستند را مجهز نمایند تا شیوه های اشتباه امربه معروف و نهی از منکر را گسترش دهند و بتوانند زمینه برای انزجار افکار عمومی از این فریضه الهی فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن نمونه های زننده ای به اسم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رقم می زند تا جامعه دینی، مومنین و آحاد مردم را از امر به معروف و نهی از منکر دور کند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه همه ما باید در برابر توطئه های دشمن آگاه باشیم، گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک موضوع یاد گرفتنی است و باید از حالت سلیقه ای خارج شود.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر منطق، چارچوب و ضوابط و مراحلی دارد و اگر همه اینها در کنار هم اجرا شود خروجی آن برای فرد و جامعه سازنده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه همه دستگاه های فرهنگی جامعه مثل آموزش و پرورش باید این فریضه الهی را از ابتدا درست آموزش دهند و بیان اینکه امروز به امر به معروف و نهی از منکر سازنده نیاز داریم، تصریح کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ انسانی و اسلامی نهادی همچون آموزش و پرورش و صدا و سیما رسالت خطیری بر دوش دارد.

مدیر اداره مربیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش باید یکی از رسالت های خود را ترویج فرهنگ مبارزه با موضوع بی تفاوتی قرار دهند و این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و همه جانبه است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات