۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۷۳۵۷۹۲
شهردار اصفهان:

اتفاقات بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی برای شهر اصفهان در پیش است

اتفاقات بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی برای شهر اصفهان در پیش است
اصفهان _ قاسم‌زاده گفت: ظرفیت‌های ویژه‌ای برای تعامل با خواهرخوانده‌های اصفهان در حوزه صنایع دستی وجود دارد و در حال بررسی و استخراج الگویی برای شناسایی آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه هفته صنایع دستی یکی از رخداد ملی و بین المللی که از ظرفیت‌های شهر ماست که برنامه هایی در راستای آن برگزار می شود، گفت: در مدیریت شهری جدید تعامل ویژه و خوبی با سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان صورت گرفته است و یک هم دلی و هم افقی میان مدیریت شهری و میراث فرهنگی صورت گرفته که نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی برای شهر است.

وی در ادامه افزود: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی برای شهر اصفهان در پیش است. ظرفیت‌های ویژه‌ای برای تعامل با خواهرخوانده‌های اصفهان در حوزه صنایع دستی وجود دارد و در حال بررسی و استخراج الگویی برای شناسایی صنایع دستی مورد توجه خواهرخوانده‌های اصفهان هستیم و در تلاش هستیم شرایط تعامل با این شهرها را بیشتر از گذشته توسعه بدهیم.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه کارهای مردم باید به دست مردم برگزار بشود، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مردم اصفهان و فرهنگ اصفهان پذیرندگی است، مردم اصفهان از اتفاقات و خلاقیت‌ها استقبال می‌کنند، هر خلاقیت و نوآوری که بتواند جای خود را باز کند و توان عرضه خود را داشته باشد در اصفهان مورد استقبال واقع خواهد شد‌. باید برای هنرهای مدرن هم بازارچه و فضای عرضه ایجاد کنیم اما استقبال مردم از آن بستگی به سلیقه و تمایلات مردم دارد‌.

وی در خصوص نگرانی اصحاب رسانه در زمینه دستاوردهای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری اصفهان، تصریح کرد: نباید نگرانی شما در خصوص مسائلی نظیر حفظ بیت المال باعث بشود که رویدادهای فرهنگی هنری برگزار نشده و تعطیل بشود، حضور مجریان کشوری در کنار مجریان اصفهان باعث دیده شدن مجریان اصفهانی می‌شود، امسال سال خوبی برای اصفهان بوده و برنامه‌های فرهنگی بسیاری برگزار شده است.

قاسم‌زاده بر ضرورت فراهم آوردن ظرفیت‌های گردشگری در اصفهان تأکید کرد و گفت: آقای ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی قصد رفتن از اصفهان را به دلیل بی‌مهری داشت، نباید کسی مانع برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهر بشود و باید اجازه بدهیم فعالیت‌های فرهنگی هنری برگزار بشود و فشارها بر ما مدیران باید برداشته بشود.

شهردار اصفهان در خصوص انتقادات پیرامون انتصاب اخیر معاون فرهنگی شهردار، تصریح کرد: دکتر حیدری یک دندانپزشک ولی دارای توانمندی و تخصص در حوزه فرهنگی است، آقای حیدری را با آزمون و خطا منصوب نکرده‌ام و معتقدم ضرورتی ندارد مدیران فرهنگی لزوماً تحصیلات مرتبط داشته باشند بلکه باید به لحاظ علمی و فکری و توانمندی‌ها دارای ویژگی‌های لازم باشند، برای قضاوت دکتر حیدری عجله نکنید، هنوز برای قضاوت معاون فرهنگی جدید شهرداری زود است./1304/

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات