۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۳۶۶۲۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تلاش نکردن برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن مصداق فرار از جنگ است

تلاش نکردن برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن مصداق فرار از جنگ است
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به خصومت ۴۰۰ ساله دشمن و تلاش برای از بین بردن اسلام، وظیفه امروز طلاب را بیش از گذشته عنوان کرد و بر لزوم مقابله با هجمه های دشمن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دهمین نشست مجمع خطبای اصحاب الصاحب وابسته به هیئت زینبیون قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در موسسه دارالعرفان الشیعی قم برگزار شد.

استاد انصاریان در ابتدای سخن به روند دشمنی 400 ساله مستکبران علیه اسلام اشاره کرد و گفت: از‌ گذشته های دور غرب برای از بین بردن اسلام برنامه ریزی کرد. وقتی دیدند اسلام قوی و گسترده شده، میان حکومت های صفویه و  عثمانی اختلاف و جنگ ایجاد کردند و این جنگ ها حدود یک قرن به طول انجامید و موجب تضیعف دو‌کشور اسلامی شد.

وی در ادامه به نفوذ دشمن در دربار شاه های ایران اشاره کرد و اظهار داشت: پس از صفویه، حکومت های کوتاه مدتی شکل گرفتند و آرام آرام کشورهای مستکبری چون فرانسه و انگلیس و شوروی آن دوران در دربار نفوذ کرده و باعث به وجود آمدن جنگ های مختلف و جدا شدن قسمت های زیادی از سرزمین ایران شدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان همچنین به دوران معاصر پهلوی هم اشاره ای کرد و گفت: در این دوران پهلوی هم خباثت های گوناگونی ظاهر شد که مهم ترین آن تعطیلی هفت ساله حسینیه و ها و هیئت ها بود که آثارش را 20 سال بعد مشاهده کردیم.

وی از متوقف نشدن تلاش دشمن برای از بین بردن اسلام خبر داد و بیان داشت: حدود 400 سال است دشمن درحال حمله به اسلام است و امروز با استفاده از ابزارهای جدید الکترونیکی و تبلیغاتی اهداف خود را دنبال می کند.

این مفسر قرآن، با بیان اینکه طبق آیات قرآن ما فرار از جنگ را گناه می دانیم، تلاش نکردن برای مقابله در جنگ فرهنگی موجود را مصداق فرار از جنگ دانست و پیرامون تکلیف طلاب در شرایط امروز جنگ فرهنگی گفت: امروز وظیفه طلاب از گذشته بیشتر است و باید طبق آیه قرآن که میفرماید:«الذین یبلغون رسالات الله و...» دائما تا آخرین نفس مبلغ دین باشند.

وی در بیان اینکه چگونه دین را تبلیغ کنیم به آیه «نفر» اشاره کرد و افزود: طبق آیه نفر، باید افراد هجرت کنند و به تفقه در دین برسند و بعد به قوم خودشان بازگردند، تفقه دین یعنی دین شناس شویم؛ یعنی قرآن و روایات را بفهمیم به طوری که وقتی سخن می گوییم، مردم علیه خودشان بیدار شوند.

لازم به ذکر است، مجمع خطبای اصحاب الصاحب وابسته به هیئت زینبیون قم از سال 95 از گروهی از خطبای فعال قم تحت مجموعه هیئت زینبیون برای رفع دغدغه خطبا در جهت هم افزایی و همکاری در تبلیغ ایجاد شد و پس از جلسات متعدد امروز متشکل تر از گذشته، دارای کارگروه های مختلفی چون کارگروه اعتبارات، رسانه و فضای مجازی و آموزش است.

ارسال نظرات