۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۳۸۰۴۲
امام‌جمعه موقت خرم‌آباد:

خانواده مهم ترین رکن اساسی جامعه است

خانواده مهم ترین رکن اساسی جامعه است
حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه خانواده رکن اساسی جامعه است، گفت: وجه به مسائل اخلاقی و معنوی فرزندان در خانواده مورد توجه ویزه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد، با گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: ارکان جامعه از خانواده شروع می‌شود، رکن اساسی جامعه خانواده است.

امام جمعه موقت خرم آباد افزود: پی‌ریزی شخصیت انسان در خانواده صورت می‌گیرد، خانواده جامعه را می‌سازد، خانواده سالم فرزندان سالمی تحویل جامعه می‌دهد، وظیفه پدر و مادر این است که فقط به مسائل مادی توجه نکنند، مسائل اخلاقی و معنوی فرزندان و خانواده را نیز در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل اخلاقی و معنوی فرزندان در خانواده عنوان کرد: امیدواریم که خانواده‌ها در مسیر رشد و معنویت قرار گیرند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه  بازنشستگان لشکری و کشوری که عمری را در مسیر خدمت و امنیت کشور سپری کرده‌اند، اظهار کرد: انتظار می رود مسؤولان عنایت بیشتری به بازنشستگان داشته باشند و مشکلات آنان را برطرف سازند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز تأسیس مجلس خبرگان رهبری، گفت: فقها و مجتهدینی که در مجلس خبرگان هستند در حساس‌ترین تاریخ انقلاب و زمان رحلت امام راحل جلسه برگزار و با انتخاب رهبر معظم انقلاب امید کشور را تأمین و امنیت و آسایش را برای کشور برای این انتخاب شایسته به ارمغان آوردند.

شورای نگهبان از نهادهای مهم و حساس در جامعه است

حجت‌الاسلام شمسی فر به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: یکی از نهادهای حساس در کشور شورای نگهبان است، اگر شورای نگهبان نبود ضربات سنگینی از طرف دشمن بانفوذ در ارکان تصمیم‌گیر کشور، به کشور وارد می‌شد.

وی با اشاره به اینکه  اسلامیت کشور، قوانین ما که بر اساس دین و شریعت است از سوی شورای نگهبان تصویب می‌شوند، یادآور شد: حفظ و حراست از آرا مردم در دوران انتخابات با وجود هجمه‌های درون و بیرون از دیگر اقدامات شورای نگهبان محسوب می‌شود.

نظارت بر حوزه اجاره‌بها افزایش یابد

حجت الاسلام شمسی فر در پایان با اشاره به گرانی اجاره بها و مشکلات مستأجران در جامعه تاکید کرد: نظارت در حوزه مسکن افزایش یابد و جلوی افزایش بی‌رویه اجاره‌بها در استان گرفته شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات