۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۳۸۵۸۹
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تذکر لسانی از مصادیق جهاد تبیین است

تذکر لسانی از مصادیق جهاد تبیین است
حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه عمل به امر به معروف وظیفه ای همگانی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر همان جهاد تبیین است که باید مورد توجه ویزه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام احد عبداللهی، ظهر امروز، در چهارمین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر با حضور در گردهمایی و کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برای ۳۰۰ نفر از آمران به معروف و ناهیان از منکر خرم آباد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است.

مدیرحوزه علمیه لرستان افزود: در زمان قیام امام حسین(ع) امیرالمومنین به عنوان مجرم ترین فرد معرفی شده و امربه معروف و نهی از منکر ترک شده بود.

وی با بیان اینکه در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، آن جامعه گرفتار درد می شود، عنوان کرد: هدف قیام امام حسین(ع) احیای امربه معروف و نهی از منکر بود.

حجت الاسلام عبداللهی به تلاش دشمن برای رواج منکرات در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با ابزار و امکانات روز تبلیغات بی دینی را مطرح و حجابی که ارزش بشر و زنان جامعه اسلامی است را به عنوان ضدارزش مطرح می کنند.

وی اظهار کرد: امروز باید از جنگ نرم و بترسید و جنگ ترکیبی و هجمه های فرهنگی عبرت بگیرد چون ما تاریخ گذشته را داریم.

مدیرحوزه علمیه لرستان کربلا را درس آموز خواند و بیان کرد: بهترین امت، امتی است که اهل امربه معروف و نهی از منکر باشد.

وی با بیان اینکه نسبت به انجام آن باید اهتمام جدی داشته باشیم، گفت: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و عمومی است و اگر قرار است زمینه ساز ظهور باشیم و جامعه آرمانی و مهدوی شکل دهیم باید امربه معروف و نهی از منکر احیا شود و نسبت به این فریضتین بی تفاوت نباشیم.

حجت الاسلام عبداللهی با تأکید بر اینکه آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید شیوه های صحیح امربه معروف و نهی از منکر را بیاموزند و از روش و تکنیک های روز استفاده کنند، عنوان داشت: تذکر لسانی را نباید فراموش کرد.

مدیر حوزه علمیه لرستان در پایان تصریح کرد: تذکر لسانی همان جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و در تذکر لسانی باید همچون مادر و پدری مهربان عمل شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات