۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۷۴۱۰۲
امام جمعه اصفهان:

گزینش نیروهای آموزش و پرورش امری ضروری و حیاتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، دقت در گزینش نیروهای آموزش و پرورش را امری ضروری و حیاتی دانست.
ْآيت الله سيديوسف طباطبايي، نماينده ولي فقيه در اصفهان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای هسته گزینش آموزش و پرورش استان اصفهان، آموزش و پرورش را کارخانه انسان سازی دانست و اظهار داشت: با توجه به این موضوع دقت درگزینش نیروهای آموزش و پرورش امری ضروری و بلکه حیاتی است.

وی جایگاه آموزش و پرورش درجامعه را بالاتر از دانشگاه ذکر کرد و گفت: همه نیروهایی که در دانشگاه ها، اداره ها و سازمانها مشغول به خدمت هستند، حدود دوازده سال در سیستم آموزش و پرورش تحصیل کرده اند لذا بخش عمده ای از شاکله وجودی آن ها در آموزش و پرورش شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان دقت در گزینش یک معلم را بسیار حساس تر از گزینش یک قاضی عنوان کرد و گفت: فساد و گمراهی یک قاضی ممکن است باعث ایجاد مشکل در تعداد محدودی از انسان ها شود اما کجروی و گمراهی یک معلم می تواند در آینده امنیت جامعه را به مخاطره بیندازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شدت گرفتن جنگ نرم دشمنان علیه اسلام و ایران تاکید کرد: نیاز به معلمان و فرهنگیان آگاه، فهیم، مومن و بصیر بیش از پیش احساس می شود و این امر کار و مسوولیت هسته گزینش آموزش و پرورش را مضاعف می کند.

آیت الله طباطبایی پذیرش دانشجو را منوط به نیاز جامعه دانست و گفت: با پذیرش دانشجوی مازاد بر نیاز ، علاوه بر این که هزینه های گزافی را به خانواده هایی که بعضا توان مالی بالایی ندارند،تحمیل کرده ایم باعث بالا رفتن انتظارات مردم و جوانان می شویم.

وی ادامه داد: عدم امکان سرویس دهی مناسب برای قشر عظیمی از جوانان تحصیل کرده کشور باعث دلزدگی از دولت، نظام و جمهوری اسلامی می شود و این خاکستر زیر آتشی است که در آینده ممکن است مشکلات بسیاری را برای کشور به وجود آورد. /920/د102/ص
ارسال نظرات