۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۴۲۰۷۰
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران دورود:

دفاع مقدس توانایی های ملت ایران را شکوفا ساخت

دفاع مقدس توانایی های ملت ایران را شکوفا ساخت
حجت الاسلام الهی نژاد بابیان اینکه جنگ تحمیلی با وجود سختی ها دانشگاه بزرگی بودکه توانایی های ملت ایران راشکوفا ساخت، گفت: بازگویی تاریخ جنگ در میدان جهاد تبیین موثر است.

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، با تبریک هفته دفاع مقدس، بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور تلخی ها، شیرینی ها، مجاهدت ها، جانفشانی ها و استقامت بی نظیر ملت بزرگ ایران در مقابل دولت های جنگ افروز متعددی به رهبری شیطان بزرگ است.

مدیر سابق حوزه علیمه خواهران دورود افزود: اصرار و پافشاری مردم ایران بر آرمان ها و اهداف بلندش چه در دوران جنگ تحمیلی و چه بعد از آن حقیقتی ستودنی و غیرقابل انکار است.

وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی علی رغم همه سختی ها و خسارات آن، دانشگاه بزرگی بود که ظرفیت ها و توانایی های ملت ایران را شکوفا و موجب شگفتی دوست و دشمن در دنیا گردیده است.

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه توجه دادن مردم به خصوص نسل جوان به ارزش ها و داشته های عظیم معنوی از جمله توفیقات دوران دفاع مقدس، برای ادامه راه و رسیدن با قله های عزت و پیشرفت ضروری است، گفت: همه باید بر آن همت کنیم.

وی ادامه داد: این امر برجسته ترین نقطه تقابل با دشمنان ایران اسلامی است که با همه توان تلاش می کنند ملت ایران گذشته پر افتخار خود را فراموش و دچار خود تحقیری و خود کم بینی شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: بازگویی تاریخ جنگ تحمیلی با تکیه بر فضایل انسان های وارسته ای که آن مرحله پر مشقت را به پیروزی رساندند، ظرفیت مهمی است که در میدان جهاد تبیین و مبارزه با جنگ تبلیغاتی بیگانگان بسیار موثر و کارآمد می باشد.

وی اظهار کرد: تکریم و جلیل از خانواد های معظم شهدا و ایثارگران نیز وظیفه ای است که کمک می کند تا راه را کم نکنیم  و دنبال آدرس های غلط دشمنان و عوامل داخلی آنها نرویم.

حجت الاسلام الهی نژاد عنوان کرد: نکته مهم که نباید مغفول واقع شود این است مجاهدت های دوران جنگ ‌تحمیلی برای حفظ استقلال همه جانبه کشور اسلامی بوده است و هرگونه امید به دشمنان و کرنش در مقابل آنها خیانت به خون پاک شهدا و جفای در حق جانبازان رنج دیده است.

وی گفت: امیدواریم در گام دوم با حرکت در صراط مستقیم انقلاب اسلامی یعنی حرکت طبق قانون اساسی، وصیت نامه امام خمینی(ره) و رهنمودهای امام خامنه ای، موجبات رسیدن به قله های پیشرفت بیش از پیش فراهم و دشمنان را منکوب و مایوس کنیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات