۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۴۳۱۱۶
نماینده ولی فقیه در فارس:

حوزه علمیه شیراز صاحب مکتب است

حوزه علمیه شیراز صاحب مکتب است
حجت الاسلام و المسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در دومین پیش همایش مرجع مجاهد گفت: آیت الله سید عبدالله شیرازی اسوه مرجعیت و مجاهدت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در دومین پیش همایش مرجع مجاهد با اشاره به شخصیت آیت الله سید عبدالله شیرازی گفت: این عالم بزرگوار اسوه مرجعیت و مجاهدت بود و دو عنصر علمیت و جهاد در او به صورت شاخص وجود داشت.

وی افزود: دارالعلم شیراز در قرون گذشته مرکز مطالعات عالی علوم دینی بوده و در میان مراکز علمی اسلامی شیر صاحب مکتب بوده است و فارغ التحصیلان حوزه شیراز در محافل علمی درخشیده‌اند.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: آیت الله شیرازی ۲۳ ساله بود که در شیراز به اجتهاد رسید و چنین عالم توانمندی در حوزه شیراز رشد کرد و به مراتبی رسید که برای رحلت ایشان در ۲۰ کشور مراسم گرفته شد.

وی به حمایت آیت الله شیرازی از نهضت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: وقتی ایشان دیدند که عَلَم اسلام و انقلاب به دست امام خمینی(ره) است با تمام توان به حمایت و پاسداری از نهضت امام پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اذعان نمود: آیت الله شیرازی در طول عمر با برکت خود مجاهدانه از کیان دین و اعتقادات دفاع نمود.

ارسال نظرات