۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۴۳۵۰۱
حجت الاسلام والمسلمین فاضل:

روحیه طلبگی و دانش طلبی در وجود علامه حسن زاده آملی کاملاً آشکار بود

روحیه طلبگی و دانش طلبی در وجود علامه حسن زاده آملی کاملاً آشکار بود
مدیر حوزه های علمیه خواهران روحیه طلبگی و شوق فراگیری دانش را در علامه حسن زاده آملی ستودنی دانست و بر تببین جایگاه حوزه در تربیت چنین افرادی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در همایش «ذوالفنون؛ گرامیداشت علامه حسن زاده آملی» که در سالن همایش های غدیر برگزار شد، با قرائت روایتی از رسول خدا(ص) تصریح کرد: نبی اکرم(ص) در خصوص منزلت علما از جبرئیل سؤال می کند که جبرئیل می گوید اگر کسی آن ها را دوست بدارد در بهشت بوده و از نعمات الهی بهره مند می شود.

وی در ستایش مقام علمی علامه حسن زاده آملی اظهار داشت: این فرد بزرگ مولود نظام و سیستم حوزه های علمیه است و صدها نمونه مانند آن در حوزه های علمیه پرورش یافته اند؛ باید نوع تعلیم و تربیت و همه امور مرتبط با حوزه مورد مداقه قرار گیرد زیرا ویژگی هایی دارد که مختص به خود آن است. علامه حسن زاده آملی با تلاش خود از این سیستم بهره گرفت و به مقامات علمی بزرگی دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به تنگدستی علامه حسن زاده آملی اظهار داشت: آن مرحوم با تلاش خود توانست از فرصت ها بهره بگیرد و به جایگاه رفیعی برسد؛ روحیه طلبگی آن بزرگوار و تشنگی به دانش در وجود آن مرحوم کاملا پیدا بود و تا روزهای آخری که از سلامت برخوردار بود، این روحیه را در خود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در پایان خاطرنشان کرد: آن مرحوم نسبت به همه کسانی که از محضر آن ها استفاده کرد، شکور بود؛ وی از معلم ابتدایی خود نیز شاکر بود و صفاتی داشت که از همه هم عصران خود متمایز می شد؛ انتظار می رود جایگاه حوزه در تربیت این اسوه های تعلیم و تربیت و عرضه این محصولات فاخر برای بشریت تبیین شود.

ارسال نظرات