۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۴۴۷۴
با حضور آیت الله خاتمی؛

چهارمین کنگره عاشورا پژوهی در گیلان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین کنگره عاشورا پژوهی با عنوان عاشورا، عدالت و پیشرفت با حضور آیت الله خاتمی در رشت برگزار شد.
کنگره عاشورا پژوهي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، چهارمین کنگره عاشورا پژوهی،‌ امروز با حضور آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد.

حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در این مراسم گسترش و تعمیق فرهنگ عاشورا در بین اقشار مختلف از مهمت‌رین اهداف برگزاری این کنگره دانست و گفت: 180 مقاله به چهارمین کنگره عاشورا پژوهی در بخش های تخصصی، دانشجویی و دانش آموزی ارسال شده است.

وی با بیان این که از تعداد مقالات ارسال شده، 75 مقاله در بخش تخصصی، 69 مقاله در بخش دانشجویی و36 مقاله در بخش دانش آموزی ارسال شده است، افزود: پس از داوری، هفت مقاله در بخش تخصصی، پنج مقاله در بخش دانشجویی و سه مقاله در بخش دانش آموزی پذیرفته شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، عاشورا، انقلاب اسلامی و ترسیم جامعه، عاشورا و جایگاه عدالت و پیشرفت، راههای تحقق معنویت در جامعه عدالت محور و آموزه های عاشورا، قیام عاشورا زمینه ساز عدالت و پیشرفت از جمله موضوعات مقالات پذیرفته شده در این کنگره دانست.

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که  اگر قلم با محتوا و آموزه های دینی و هدایت های اهل بیت(ع) همراه باشد، به یقین یکی از راه های مبارزه با جنگ نرم خواهد بود، تصریح کرد: تفسیر فرهنگ عاشورا اگر آن طور که هست، برای مردم بیان شود، بهترین وسیله برای مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.

وی مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را دینداری، بیداری و ولایت مداری عنوان کرد و افزود: اکنون نیز برای حفظ نظام به همین عوامل نیاز است و امروز نیز افزون بر دینداری، آگاهی و بصیرت بیشترین نیاز مردم است.

گفتنی است، عنایت رضایی پور، سیده ثمانه پارسا دیوشلی، کیوان میرزایی، محمد حسن آغاز، زینب قربان پور، فاطمه قسمتی و سیده شمس شفیعی از برگزیدگان بخش تخصصی چهارمین کنگره عاشورا پژوهی و  همچنین خانم سیده زهرا عسگر پور، منصوره حاجی کریمیان، معظم السادات مظلومی پور، میثم صالحی و حدیثه عاشیک و معصومه امیرجی شلمانی از برگزیدگان بخش دانشجویی و سمیرا بخشی لالمی، دانیال مهاجری، مائده احمدی کته سری نیز از برگزیدگان بخش دانش آموزی چهارمین کنگره عاشورا پژوهی معرفی شدند./950/پ202/س
ارسال نظرات