۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۴۵۶۴
تا 29 بهمن ماه؛

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ادبی ـ هنری حوزه علمیه خراسان تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ادبی ـ هنری حوزه علمیه خراسان تا 29 بهمن ماه تمدید شد.
جشنواره ادبي حوزه علميه خراسان
مسعود زارعیان، مدیر گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: دومین جشنواره ادبی ـ هنری حوزه علمیه خراسان به منظور ایجاد بستری مناسب برای رشد و شکوفایی خلاقیت های ادبی هنری طلاب و ساماندهی و پشتیبانی آنان از سوی گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

مدیر گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: جنگ نرم بر پایه هنر و رسانه بنا شده است لذا حوزه ها و طلاب به عنوان قشری تأثیرگذار در مدیریت فرهنگی کشور و مهمترین نیروها در عرصه مبارزه با تهاجم فرهنگی باید در این زمینه فعال شده و به صورت تخصصی با ابزار هنری آشنا شوند تا بتوانند آن معارف ناب اسلامی را از لابه لای کلام معصوم(ع) استخراج و به مقابله با این تهاجم برخیزند.

زارعیان با بیان اینکه تاکنون در مقوله هنر حرکت جامعی صورت نگرفته است گفت: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این گونه جشنواره ها، خلأ موجود را به صورت تخصصی و حرفه ای جبران کنیم.

مدیر گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید براینکه جشنواره نگاه عمیق و دقیق به هنر دارد خاطرنشان کرد: با توجه به مطالباتی که از سوی مراکز علمی و اقشار مختلف جامعه مطرح می شود که افراد آشنا به مبانی دینی به شیوه های نو و در عرصه های جدید با انان مرتبط باشند، لازمه این امر، آشنایی تخصصی طلاب با این مقوله هاست.

دبیر اجرایی جشنواره ادبی ـ هنری حوزه علمیه خراسان، ارائه طرح و ایده جهت برنامه سازی صداوسیما را از بخش های نو و جدید جشنواره ذکر کرد و افزود: طلاب و روحانیان معمولا نقدهایی را به صورت پراکنده نسبت به برنامه های صداوسیما دارند که با افزودن این بخش به جشنواره، تلاش کرده ایم این نقد و نظرات به صورت منسجم و هدفمند به صدا و سیما ارائه شود که با توجه به تفاهم نامه منعقد شده می توانند تا مرحله تولید و عرضه پیش روند .

وی، تخصصی کردن تبلیغ، ارائه راهبردها و مدل های کلان تبلیغی، استعدادیابی، ساماندهی، برگزاری کارگاه های هنری و پشتیبانی محتوایی طلاب و پاسخگویی به مطالبات هنرمندان و اقشار و نهادهای مختلف جامعه را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

زارعیان،« روحانیت، تحصیل و تبلیغ» و «اصلاح الگوی مصرف» را موضوعات ویژه این فراخوان ذکر کرد و افزود: علاقمندان جهت حضور در این جشنواره می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://www.honaremotaali.blogfa.com/نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آن به نشانی مشهد، خیابان سنایی، میدان صاحب?الزمان (عج)، مرکز فرهنگی تبلیغی شهید هاشمی?نژاد، گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات خراسان رضوی اقدام کنند.

مدیر گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرکت در چند بخش جشنواره بلامانع است، تصریح کرد: آخرین مهلت ارائه آثار را 29 بهمن و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره نیز 12 اسفندماه است.

وی، دستاوردهای نخستین جشنواره ادبی ـ هنری حوزه علمیه خراسان را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: در حاشیه دومین جشنواره تاکنون نشست هایی از سوی مبلغان هنرمند مشهد با عبدالناصر فتی سلمان، هنرمند شیعه فرانسویف دیودونهف کمدین فرانسوی و پرویز شیخ طادی، کارگردان فیلم سینمایی سینه سرخ(به همراه اکران این فیلم) برگزار شده است.

زارعیان با بیان اینکه به تمامی شرکت کنندگان در جشنواره لوح تقدیر اهداء می گردد، ابراز داشت: آثار برگزیده در قالب نمایشگاه و نیز کتاب منتشر خواهد شد.

گفتنی است دومین جشنواره ادبی ـ هنری حوزه علمیه خراسان با موضوع آزاد در بخش های داستان(کوتاه/بلند)، شعر، خوشنویسی، گرافیک و تصویرسازی، فیلم نامه و نمایشنامه، طرح و ایده برنامه سازی برای صدا و سیما، وبلاگ، عکس(عکس موبایل)، فیلم(فیلم موبایل) و پژوهش 25 آبان ماه آغاز شده و تا بیستم بهمن ادامه دارد./930/پ202/ص

ارسال نظرات