۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۷۴۶۷۹

اعضای هیات علمی کنگره بین‌المللی کاشف الغطاء با آیت‌الله سیستانی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ اعضای هیئت علمی کنگره بین‌المللی علامه محمدحسین کاشف‌ الغطاء (ره) با حضرت آیت‌الله سیستانی دیدار کردند.
ـآيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای هیئت علمی کنگره بین‌المللی علامه محمدحسین کاشف‌ الغطاء (ره)، با حضرت آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید در عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام احمد مبلغی، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گزارشی از فعالیت‌های متنوع و متعدد علمی، پژوهشی و آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ارائه کر.

حجت‌الاسلام مبلغی در این گزارش اظهار داشت: از جمله فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزاری همایش‌های بین‌المللی برای احیای آثار و معرفی شخصیت‌های بزرگ علمی شیعه است که در راستای همین فعالیت‌ها، تاکنون پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سه همایش بین‌المللی برگزار کرده است و اکنون تلاش‌ها برای برگزاری همایش بین‌المللی احیای آثار و معرفی شخصیت علمی علامه محمدحسین کاشف‌الغطاء متمرکز شده است که در این سفر مشغول آماده‌سازی مقدمات و زمینه‌های برگزاری این همایش هستیم.

در این دیدار حضرت آیت‌الله سیستانی، ضمن طرح ضرورت مطالعه در زمینه ادوار فقهی، خواهان انجام تحقیقات جهت پر کردن خلاها و زدودن نقاط پنهان‌مانده در این زمینه شدند.

این مرجع تقلید شیعه، تحقیق کتب پیشنیان را در صورتی مفید بر شمرد که همراه با دقت کافی، نیامیختن تحقیق با مطالب غیر مرتبط و کوشش در جهت کشف واقعیت‌های پنهان‌مانده، باشد.

وی همچنین با توجه دادن به مکاتب فقهی، یادآور شد در مسیر تاریخ پاره‌ای از مکاتب از بین رفتند که از جمله آنها مکتب یونس بن عبدالرحمان است.

گفتنی است، کنگره بین‌المللی علامه محمدحسین کاشف‌الغطاء (ره)، سال آینده از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد./919/د102/ص

ارسال نظرات