۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۴۷۰۸۳
حجت‌الاسلام جلالی در گفت‌وگو با رسا:

ویژگی مجلس مدرس‌وار، عمل به فرمایشات رهبر انقلاب است

ویژگی مجلس مدرس‌وار، عمل به فرمایشات رهبر انقلاب است
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی نمایندگان مجلس در دوران اخیر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: برای رسیدن به مجلس مطلوب باید به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مجلس توجه شود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی شهید مدرس را دارای ویژگی‌های ممتاز و برجسته توصیف کرد و گفت: شهید مدرس شایستگی الگوی مجلس شورای اسلامی و مجلسیان را داراست.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از ویژگی‌های برجسته شهید مدرس را ایمان و بصیرت برشمرد و ابراز داشت: وی دنیا گریز بود و این ساده‌زیستی در پوشش لباس کرباس و خاطرات او مشهود است؛ پرهیز او از اشرافیت و تجمل‌گرایی بسیار حائز اهمیت است.

وی دومین درس آموزنده از شهید مدرس را شجاعت وی عنوان کرد و اظهار داشت: مدرس هیچ وقت از رضاخان و انگلیسی‌ها که قدرت مادی و دنیایی آن روزگار بودند نترسید؛ وقتی رضاخان می‌گوید «پایت را از روی دم ما بردار» مدرس پاسخ می‌دهد «شما حدود دم خود را مشخص کنید که من بدانم کجاست، هر جا پا می‌گذارم دم شما هست»؛ چنین پاسخی به رضاخان میرپنج قلدر شجاعت زیادی می‌خواسته است.

حجت‌الاسلام جلالی با توجه به این تحلیل که انقلاب‌های قرن اخیر با روحانیت شروع و با جدا شدن از روحانیت شکست خورده است گفت: مشروطه با شیخ فضل الله شروع شد و با اعدام او شکست خورد؛ ملی شدن صنعت نفت با آیت‌الله کاشانی شروع شد و با کنار زدن او شکست خورد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امام خمینی (ره) هم کیّس و زیرک نبود نمی‌توانست در مقابل کسانی که مدعی عمل به تز اسلام منهای روحانیت بودند بایستد و انقلاب اسلامی ایران نیز موفق به تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌شد.

وی افزود: انگلیسی‌ها نیز قدرت روحانیت و مصدق را شناختند؛ آن‌ها می‌دانستند برای نفوذ در ایران و محکم شدن جای پایشان، مدرس باید حذف شود؛ وگرنه با وجود مدرس این‌ها نمی‌توانستند هیچ غلطی بکنند.

حجت‌الاسلام جلالی مدرس را لایق تبعیت و اقتدای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس توصیف کرد و گفت: مدرس به افق‌های کلان نگاه داشت، جو زده نشد، تحت فشار اهرم‌ها قرار نگرفت، منافع شخصی را بر منافع دینی و ملی ترجیح نداد، هیچ وقت به خود نیاندیشید و همه ملاک او دین‌مداری، خداباوری و در نهایت خدمت به مردم بود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی درباره مجلس‌های این دوران زمانی گفت: نمایندگان در این سال‌ها نامی از مدرس شنیده‌اند اما با رفتار، تفکر، بصیرت و علم مدرس آشنا نیستند؛ مدرس یک مجتهد و اسلام شناس بود که به فعالیت او در مجلس کمک شایان توجهی می‌کرد.

وی در بیان مزایای نمایندگی با صفات و معلومات شهید مدرس ابراز کرد: در قانون‌گذاری قانون باید مبتنی بر شرع باشد؛ حکومت ما جمهوری اسلامی و نظام ما نظام فرهنگ اسلامی است؛ نمی‌شود افراد به مجلس بیایند و اسلام را نشناسند؛ اگر اینگونه باشد در نتیجه قوانینی وضع می‌شود که شورای نگهبان آن را خلاف شرع، قانون اساسی، اسناد بالا دستی یا سیاست‌های کلان نظام تشخیص می‌دهد.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: اگر بخواهیم در مجلس شورای اسلامی مدرس‌وار عمل کنیم نه تنها باید نگاهمان به دو لب ولایت باشد بلکه باید نگاهمان به دل ولایت نیز باشد؛ متأسفانه در اینجا کم و کاستی‌هایی را می‌بینیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در انتقاد صریح به توجه نکردن نمایندگان مجلس به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره نظام قانونگذاری در سال 98 گفت: درباره این ابلاغ رهبر معظم انقلاب هیچ قدم عملیاتی و اجرایی برداشته نشده است؛ مجلس انقلابی باید به خواسته‌های ولایت که خواسته‌های مردم، دین و نظام اسلامی است اهمیت دهد.

وی در ادامه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «مرکز پژوهش‌های مجلس قوه مفکره مجلس و قلب تپنده آن است، اما ضعیف است و باید تقویت شود» اما پس از آن هم به مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی هیچ توجهی نشد؛ نه بودجه بیشتری برای این‌ها در نظر می‌گیرند و نه از کارشناسان حوزوی این مراکز استفاده می‌کنند؛ این‌ها با اصول مجلس مدرس سازگار نیست.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: اگر مجلس شورای اسلامی بخواهد مدرس‌وار حرکت کند، باید دست‌های پنهان دشمن را بشناسد و سیاست‌های او را شناسایی کند، جزئی‌نگر و بخشی‌نگر نباشد و نگاه کلان داشته باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس را نیازمند شناخت شخصیت و معرفت شهید مدرس عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم با توجه کامل به بهترین راهکار و راهبرد که بیانات رهبر معظم انقلاب در بیش از چهل سخنرانی درباره مجلس شورای اسلامی است، وظایف نمایندگان، قانون‌گذاری، کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها، هیأت‌رئیسه، آیین‌نامه داخلی مرکز پژوهش‌ها را اصلاح کنیم و مجلس را مدرس‌وار اداره کنیم.

حسن شیخی

ارسال نظرات