۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۴۹۹۷۸
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد؛

معرفت به زمان و میدان، لازمه اثرگذاری روحانیت در جامعه

معرفت به زمان و میدان، لازمه اثرگذاری روحانیت در جامعه
حجت الاسلام رضایی گفت: اگر روحانیت بتواند «معرفت به زمان و میدان» و «اقدام به موقع در زمان مناسب و میدان» داشته باشد، می تواند اثر مناسب خود را بر روی جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در جلسه بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در مشهد مقدس برگزار شد، به بخشی از وظیفه طلاب و روحانیت در موضوع دفاع از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرموده اند: «حفظ نظام، اوجب واجبات است» و برای حفظ نظام، نیازمند ارکانی هستیم تا بتوانیم آن را حفظ نماییم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین یکی از ارکان حفظ نظام را «اسلام» دانست و خاطرنشان ساخت: شباهت‌های بسیاری بین انقلاب اسلامی ایران و انقلاب امام حسین (ع) وجود دارد؛ لذا مرتبا در طول انقلاب می گفتیم: «نهضت ما حسینی است، رهبر ما خمینی است» و اسلام، یکی از نقاط مشترک بین این دو انقلاب است.

سخنران این جلسه بیان داشت: روحانیت و مردم از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده و پیشتاز در این مسئله بوده اند؛ پس در این دوران نیز باید همچنان پیشتاز بوده و روحانیت می تواند این پیشتازی را همچنان به جامعه و مردم تزریق نموده و میدان داری نماید.
حجت الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: روحانیت در پیروزی انقلاب دخیل بود؛ پس در بقاء انقلاب نیز دخیل است و باید برای آن برنامه داشته باشد؛ همچنین روحانیت واسطه میان امت و امامت است و امت را به امام وصل می نماید. 

وی ابراز داشت: نقش روحانیت پررنگ است و می تواند برای تقویت انقلاب و بصیرت جامعه قدم های بزرگی را بردارد؛ حتی روحانیت برای تضعیف نظام و انقلاب نیز می تواند اثر بگذارد و با نگاهی به تاریخ، متوجه برخی از این مباحث خواهیم شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان ساخت: اگر روحانیت بتواند «معرفت به زمان و میدان» و «اقدام به موقع در زمان مناسب و میدان» داشته باشد، می تواند اثر مناسب خود را بر روی جامعه داشته باشد.

ارسال نظرات