۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۵۰۹۲۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد؛

لزوم طراحی صفر تا صد مسیر نخبگانی و طراحی نظام حل مشکلات توسط فرهیختگان

لزوم طراحی صفر تا صد مسیر نخبگانی و طراحی نظام حل مشکلات توسط فرهیختگان
مدیر حوزه های علمیه خواهران در جمع طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) در مشهد، گفت: طراحی صفر تا صد مسیر نخبگانی و طراحی نظام حل مشکلات توسط نخبگان و فرهیختگان ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در جمع طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) در مشهد، ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این اردو، خطاب به طلاب استعداد برتر اظهار داشت: فرصت در محضر امام رئوف و زیارت ایشان را که در اردو  بواسطه استعداد برتری برای شما محقق شده، غنیمت دانسته و قدردان  این نعمت باشید.

وی با قرائت آیه ۱۱ سوره مجادله به مسئولیت‌ها و وظایف طلاب استعداد برتر اشاره کرد و افزود: طلاب باید در این مسئله دقت ویژه داشته باشند که میان مؤمن عالم و مؤمن به معنای عام تفاوت است؛ مؤمن عالم با برکت است و به همان نسبت دارای وظایف سنگین تری است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همچنین طلاب را به حفظ نعمت و موقعیت استعداد برتری، اهتمام عمل به دانسته‌ها، اخلاص در عمل، کسب نیت نیکو و توجه به بندگان خدا و هدایت آنان توصیه کرد.

وی با بیان این نکته  که طلاب باید ضمن مراقبت از کید شیطان و رهایی و عبور از عناوین، به آداب دینی و آنچه از مؤمن عالم انتظار می رود توجه داشته باشند، بر  لزوم توجه به خطر سقوط نخبگان و در بوته آزمایش بودن آنان را تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خاطرنشان کرد: سه دسته می توانند بار دانش را حمل کنند؛ اول پیامبران، دوم فرشتگان مقرب الهی و سوم مؤمنانی که خداوند قلوب آنان را آزموده باشد و از امتحانات الهی سربلند بیرون آمده باشند.

وی در پایان، طراحی صفر تا صد مسیر نخبگانی و طراحی نظام حل مشکلات توسط نخبگان و فرهیختگان را ضروری دانست.

ارسال نظرات