۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۷۵۲۰۹

آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد

خبرگزاری رسا ـ در بیست و هفتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران دو اثر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان اثر برگزیده و یک اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دبیرخانه بیست‌وهفتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در حوزه اخلاق کتاب‌«آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن» تالیف حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌محمدبهشتی و در حوزه جامعه‌شناسی کتاب‌«مبانی رویکرد اجتماعی به حقوق» تالیف دکتر عبدالرضا علیزاده را به عنوان آثار برگزیده و کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات» اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌محمد کاویانی را به عنوان اثر شایسته تقدیر اعلام کرد.

در کتاب «آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن» آرای فیض کاشانی در زمینه تربیت اخلاقی، تربیت جنسی و تربیت عرفانی بررسی می‌شود و راه درخشان تهذیب نفس، سلوک عرفانی و دانستنی‌های ارضا، هدایت و جهت دادن غریزه جنسی بیان می‌شود و پیش از آن بنیان‌ها و زیرساخت‌های اندیشه تربیتی فیض کاشانی از نگاه مبانی انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی تربیت بررسی شده است.

کتاب «مبانی رویکرد اجتماعی به حقوق» از یک سو، به بیان مبانی و نظریه‌های جامعه‌شناسی حقوق پرداخته است و از سوی دیگر، چند و چون پذیرش نوعی رویکرد واقع گرایانۀ اجتماعی ـ حقوقی را در حقوق ایران بررسی کرده است.

همچنن کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات» قوانین مختلف روان‌شناختی را که در تبلیغات کاربرد دارند، ‌از شاخه‌های مختلف روان‌شناسی مثل روان‌شناسی اجتماعی، رشد، فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان، احساس و ادراک، یادگیری، شخصیت، تربیتی، بالینی و غیره استخراج کرده و کیفیت کاربرد هرقانون را تبیین کرده است.

گفتنی است، در بیست و هفتمین دوره از جایزه کتاب سال از میان 18487 اثری که پس از فراخوان به دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران رسید، در مرحله اول 18155 حذف و مابقی یعنی 1314 اثر به مرحله دوم راه یافتند. /918/د102/س
ارسال نظرات