۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۷۵۲۹۴۱
دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش:

ورزش کردن کودکان، سلامت روحی و جسمی آنان را در بزرگسالی تضمین می کند

ورزش کردن کودکان، سلامت روحی و جسمی آنان را در بزرگسالی تضمین می کند
حجت الاسلام نیکزاد گفت: ورزش کردن کودکان یک امر ضروری برای سلامت جسمی و روحی آن‌هاست. ورزش کردن کودکان سلامت روحی و جسمی آنان را در دوره‌ بزرگسالی تضمین می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در بازدید از مجموعه ورزشی شهید گلاب منطقه شش تهران در جمع دانش آموزان اظهارکرد: ورزش کردن کودکان یک امر ضروری برای سلامت جسمی و روحی آن‌هاست. ورزش کردن کودکان نه تنها باعث جلوگیری از چاقی، دیابت و فشار خون می‌شود، بلکه سلامت روحی و جسمی را در دوره‌ی بزرگسالی نیز تضمین می‌کند.

وی افزود: ورزش کردن کودکان همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها شده و ارزش‌هایی مثل کارگروهی، احترام و نظم را نیز به آن‌ها آموزش می‌دهد. بسیاری از والدین ورزش کردن را یک فعالیت فوق برنامه می‌دانند و فقط در زمان تعطیلی مدارس بچه‌ها را به کلاس‌های ورزشی می‌فرستند. این رویکرد بسیار غلط است و می‌تواند ضرر بسیاری به سلامت و روند رشد آن‌ها وارد کند

دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با تأکید بر افزایش شادی و نشاط در کودکان اظهار کرد: بر اساس داده‌های علمی، کودکانی که به طور مستمر ورزش می‌کنند نسبت به دیگر کودکان شادتر و بانشاط‌تر هستند. در هنگام ورزش، هورمون اندورفین در بدن ترشح می‌شود. اندورفین باعث بهبود خلق و خو، افزایش کیفیت خواب و کاهش استرس و افسردگی در کودک می‌شود.

حجت الاسلام نیکزاد خطاب به والدین  گفت: این موارد باعث می‌شود پس از پایان تمرینات ورزشی، کودکتان را شادتر، آرام‌تر و سرحال‌تر تحویل بگیرید، به عنوان پدر و مادر چه چیزی بهتر از این می‌خواهید؟، عضویت در کلاس‌های ورزشی اثرات بسیار مثبت اخلاقی‌ای را به دنبال دارد. کودک مفهوم احترام را هنگام برخورد با مربیان و داوران می‌آموزد. همچنین کودک یاد می‌گیرد که حتی اگر با هم تیمی‌هایش اختلاف نظر دارد، صبور باشد و با آن‌ها کنار بیاید.

دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: یادگیری و پیروی از قوانین ورزشی، به طرز قابل توجهی سطح نظم و انضباط کودکان را افزایش می‌دهد. علاوه بر همه این‌ها، ورزش‌های تیمی به کودک یاد می‌دهد تا خواسته‌های تیم را به خواسته‌های خودش ارجح بداند و خودخواهی را کنار بگذارد.

وی افزایش اعتماد به نفس کودک را یکی دیگر از ویژگی ها ورزش در کودکان دانست و بیان کرد: یادگیری هر مهارت جدیدی، باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود. ورزش به کودکان کمک می‌کند تا راه غلبه بر مشکلات و ایستادگی را یاد بگیرند و باور “من می‌توانم ” را در آن‌ها شکل می‌دهد. ورزش و به طور کل فعالیت‌های بدنی، روش‌های قدرتمندی هستند که به کودکان کمک می‌کنند از آن‌چه هستند خجالت نکشند، محدودیت‌های ذهنیشان را بشکنند و به پتانسیل واقعی خودشان پی ببرند.

یادآور می‌شود، در این دیدار علیرضا گیلانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشت.

ارسال نظرات