۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۵۳۴۱
امام جمعه قم:

فتنه گران پیام حماسه مردم را درک کنند / تفسیر صحیح بیانات امام راحل منحصرا بر عهده رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، امام راحل را متعلق به همه مردم نه یک جریان و گروه خاص دانست و خاطرنشان کرد: امام مختص هیچ گروه، حزب و یا مؤسسه ای نیست و تفسیر صحیح بیانات بنیانگذار کبیرانقلاب، منحصرا بر عهده مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه موقت قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی (ره)حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن، به تبیین پیام های حضور حماسی و کم نظیر مردم پرداخت و گفت: پیام مهمی که حضور مردم ایران برای بیگنگان داشت این بود که بیش از این به تلاش های مذبوحانه خود ادامه ندهند و بدانند که ملت قهرمان و با ایمان ایران تهدید کردنی نیست.

وی اظهار داشت: تهدید ملت ایران به تحریم ومحاصره جز حماقت و سفاحت شما چیزی را اثبات نمی کند و همانگونه که تاکنون اتفاق افتاده است تهدید و تحریم شکوفا شدن استعدادهای جوانان را در پی داشته است.

امام جمعه قم با تحسین دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان داشت: دستاوردهای مختلف ایران در عرصه های علمی و فناوری های نوین دنیا را مبهوت کرده است و ما به بیگانگان و دشمنان ملت می گوئیم تنها راه پیش شما این است که باور کنید قدرت بزرگی در جهان به نام جمهوری اسلامی شکل گرفته است. شما چاره ای ندارید جز اینکه با ملت عزیز ایران از روی خرد سخن بگوئید والا باید بدانید که ملت ولایی و عاشورایی ایران توی دهان زورگویان خواهد زد

وی در ادامه با اشاره به پیام حماسه آفرین روز گذشته ملت ایران اسلامی در سراسر کشور گفت: ملت ما بدانند راهی که در پیش گرفته اند راه حقیقت و صراط مستقیم است و باید با صلابت و اقتدار کامل دراین راه باقی بماند و این راه را ادامه دهند.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با تاکید برا ینکه فتنه گران اتفاقات اخیر باید پیام حضور حماسی مردم را درک کنند تصریح کرد: پیامی که راهپیمایی باشکوه ملت در روز 22 بهمن برای فتنه گران حوادث اخیر داشت این بود که شما که هشت ماه آب به آسیاب دشمن ریختید و با رفتارها و اعمال خود راه خود را از ملت جدا کردید تا جایی که خودتان و جریان منسوب به خود را در آستانه نابودی قرار دادید باید بدانید پل های پشت سر خود را خراب کردید.

وی خطاب به سران فتنه گفت: مسیری که شما انتخاب کردید و به نام حقوق مردم دست به اقدامات بسیار زشت و ناپسندی زدید، دیگر جایی در بین ملت نخواهد داشت. شما رای تعدادی از مردم را گرفتید اما به وظیفه خود عمل نکردید. راه بازگشت برای شما هنوز باقی است؛ اما این بازگشت شروطی دارد باید به آن ملتزم باشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پذیرش اشتباه بودن تمام اتهامات وارده به نظام از سوی اتهام زنندگان و جبران تمام خسارات وارده به مردم و بیت المال را از جمله شروط بازگشت فتنه گران و سران فتنه به دامان انقلاب و مردم دانست و گفت: شما باید از دشمنان خارجی و ضد انقلاب و منافقینی که در این مدت ملت ایران را دچار آزار و اذیت کردند و از جریان شما حمایت می کردند اعلام برائت و انزجار کنید.

وی گفت: شما باید از رهبری و مردم عذرخواهی کنید، برخی از شما نمی دانستید که آمریکا و غرب درپی به آتش کشیدن ایران هستند؛ بنابراین لجوجانه با آنها هماهنگ شدید، اکنون که از نیات پلید آنها آگاه  شدید؛ توبه کنید وخود را برای اجرای احکام الهی آماده سازید، در این صورت امید است از عذاب الهی و قهر ملت در امان بمانید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه خواستار هماهنگی بیشتر مجلس و دولت در اجرای طرح ها و برنامه ها شد و با اشاره به کنار گذاشته شدن خوشه بندی در طرح هدفمند کردن یارانه ها بیان داشت: مردم انتظار ندارند همه طرح ها و برنامه ها خالی از اشکال و ایراد باشد و خوشبختانه طرح خوشه بندی که مشکلاتی نیز داشت کنار گذاشته شد و ما هم از این کار قدردانی می کنیم.

وی همچنین از روشنگری رسانه ملی در دهه مبارک فجر و پخش برنامه ها و سخنرانی های امام راحل قدردانی کرد و گفت: رسانه ملی در این ایام برنامه های بسیار خوبی در جهت معرفی و تبیین امام راحل داشته است و در برنامه شاخص نیز به خوبی شخصیت امام به نسل جوان شناسانده شد.

امام جمعه قم، امام راحل را متعلق به همه مردم نه یک جریان و گروه خاص دانست و خاطرنشان کرد: امام مختص هیچ گروه، حزب و یا مؤسسه ای نیست و تفسیر صحیح بیانات بنیانگذار کبیرانقلاب، منحصرا بر عهده مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از مشکلات شهر قم، خواستار برنامه ریزی مدیران استانی جهت حل این مشکلات شد و گفت: مسؤولان استانی باید با همدلی و هماهنگی مشکلات شهر را حل کنند و پروژه های نیمه تمام را در اسرع وقت با دقت به اتمام برسانند.

وی همچنین بر ضرورت توجه بیشتر مدیران استانی به مشکلات فرهنگی استان قم تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی دقیق تر آنان در این راستا شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین فاکر، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: آن مرحوم مصداق بارز عالم بصیر، خداشناس و زمان شناس بود و در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره با فضیلت زندگی کرد و نسبت به استفاده از بیت المال نیز حساسیت ویژه ای داشت.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به هفته وقف این ایام را گرامی داشت و خواستار توجه بیشتر متمکنان به این امر خداپسندانه شد. /924/ پ201/ص
ارسال نظرات