۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۵۷۹۲۱

حضور میلیونی مردم تهران در تشییع پیکر شهید جمهور و شهدای خدمت

حضور میلیونی مردم تهران در تشییع پیکر شهید جمهور و شهدای خدمت
مراسم وداع، تشییع و نماز بر پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یاران شهیدش با حضور تماشایی و چشمگیر مردم تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مردم قدرشناس تهران از ساعات قبل از اعلام آغاز رسمی مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، برای وداع با پیکر پاک «سیدالشهدای خدمت» شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش با حضور میلیونی و چشمگیر خود دانشگاه تهران و اطراف آن در این مراسم شرکت کردند.

چند ساعت مانده به شروع مراسم، خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران و متروی این شهر، مملو از جمعیت عاشق و دوستدار رئیس جمهور بود.

لحظه به لحظه سیل حضور مردمی که می خواستند خود را به نماز شهدای خدمت برسانند، بیشتر می‌شد، آنان آمدند تا پیوند ناگسستنی با رئیس‌جمهور شهید ببندند و بگویند «تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم». همه آمدند، خیابان‌های تهران لبریز از جمعیت شد، مردم درحال عزاداری، نوحه «ای اهل علم میروعلمدار نیامد» خوانده و مدام بر زبان‌ها جاری می کردند.

تعداد بازدید : 6

ظرفیت دانشگاه تهران تکمیل شد

درحالی که بیش از یک ساعت تا آغاز اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت مانده بود؛ اما ظرفیت دانشگاه تهران تکمیل شد و جمعیت بسیاری در بیرون از دانشگاه به این مراسم پیوستند.

حضور خانوادگی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت

با نگاهی به جمعیت عزادار تهرانی می توان گفت، مردم تهران به صورت خانوادگی در مراسم تشییع امروز شرکت کردند و سالمندان، پدران و مادران جوان به همراه فرزندان خردسالشان و نوجوانان در کنار هم و با چشمانی اشکبار به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا خود را به صف های نماز برسانند.

تعداد بازدید : 2

مردم تهران حق خدمات رئیس جمهور خود را ادا کرده و در مراسم کسی شرکت کردند که برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت، رئیس‌جمهوری که یاد شهید محمدعلی رجایی را برای ما زنده کرده بود، یاد مردی از یاران حضرت روح‌الله (ره)، یاد یک رئیس‌جمهور مکتبی که با خدمات، دل‌سوزی و مهربانی‌اش در دل همه مردم جا باز کرده بود.

در نهایت مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار شهید سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، شهید خلبان سید طاهر مصطفوی خلبان، شهید خلبان محسن دریانوش کمک خلبان و شهید بهروز قدیمی کمک فنی پرواز با حضور پرشور مردم در دانشگاه تهران برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در دانشگاه بر پیکر شهدای خدمت، نماز اقامه کردند.

تعداد بازدید : 3

زن و مرد کنار هم قامت برای نماز بستند تا به خوبیِ خادم جمهوری شهادت دهند، شهادت به این که رئیس جمهور محبوب آنان در این دوران سه ساله همیشه در حال دویدن برای حل مشکلات آنها بود.

بعد از اتمام نماز رهبر معظم انقلاب، ابدان مطهر شهدا بر دستان مردم پایتخت از دانشگاه تهران تا میدان آزادی تشییع شدند.

سعید چراغی
ارسال نظرات