۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۷۵۹۱۳۷
حجت الاسلام جلالی در گفت‌وگو با رسا:

شورای نگهبان بدون توجه به هیاهوها، با درایت عمل کرد/ همه جریان ها در انتخابات نماینده دارند

شورای نگهبان بدون توجه به هیاهوها، با درایت عمل کرد/ همه جریان ها در انتخابات نماینده دارند
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده، هر فرد را نماد یکی از جریانات سیاسی کشور دانست و هرگونه عذر و بهانه ای را برای عدم مشارکت در انتخابات، رد کرد.
حجت الاسلام حسین جلالی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از عملکرد شورای نگهبان در شش روز پرکار و عملکرد بی طرفانه این نهاد مقدس، با اشاره به اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، بیان داشت: با وجود اینکه شاخص هایی برای ثبت نام اولیه کاندیداها تعیین شده بود اما سطح و تعداد ثبت نامی ها زیاد بود و این ازدیاد، حکایت از حضور حداکثری مردم خواهد بود.
 
وی ادامه داد: در هیچ کشوری تعداد کاندیداها به تعداد انگشتان یک دست نیست و در آمریکا که خود را مظهر دموکراسی می داند دو کاندیدا رقابت می کنند. شورای نگهبان با دقتی که به خرج داد افرادی را احراز کرد که در نتیجه، در این فرصت مناسب همه جریان ها و سلایق در کشور نماینده ای در رقابت دارند.
 
رئیس دفتر مرحوم علامه مصباح یزدی تصریح کرد: گزینه های موجود قدرت انتخاب و اختیار مردم را محدود نمی کند و حتی فراتر از انتظار مردم نامردهای تأیید شدند. نماد اصلاح طلبان و کارگزاران در این انتخابات پزشکیان است و همچنین نماد اعتدالیون و اصولگرایان سنتی را نیز باید پورمحمدی دانست. جریان انقلابی، جهادی و ولایی دکتر جلیلی را در صحنه دارد و افرادی از این جریان که مدل خاصی از مدیریت را می پسندند و نگاهشان به حرکت های کارکردی و عملیاتی است نیز، دکتر قالیباف را در صحنه انتخابات می بینند. زاکانی طیف تشکیلاتی و جریان های ایثارگر را نمایندگی می کند و قاضی زاده هاشمی نیز مدل مدیریتی خاصی از خودش تعریف کرده و پیگیر اجرای آن است.
 
وی با اشاره به فشارهایی که بر روی شورای نگهبان بود، اظهار داشت: این نهاد سعی کرد با درایت کامل افراد را بررسی و در نهایت آن ها را معرفی کند اما عدم معرفی دیگران به معنای رد هر گونه صلاحیت نیست بلکه شاید این افراد در قواره ریاست جمهوری تعریف نمی شوند و بتوانند در دولت و وزارتخانه ها مسؤولیت های مهم کشوری داشته باشند. در بین ثبت نام کنندگان افراد صالح و شایسته ای هستند و عدم معرفی آن ها برای جایگاه ریاست جمهوری، به علت ویژه بودن این جایگاه است زیرا وزارت یا استانداری خوب دلیلی بر ریاست جمهوری خوب نیز نمی شود.
 
حجت الاسلام جلالی با تأکید بر اینکه لازم است شأن و جایگاه ریاست جمهوری را حفظ کرد، بیان داشت: برای دو-سه نفر از این 6 نفر، جایگاه ریاست جمهوری هنوز زود است و احراز صلاحیت این افراد انتظارات را از شورای نگهبان بالا می برد زیرا در تراز بسیاری دیگر هستند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کس هر فکری را بپسندد می تواند شرکت کند زیرا نماینده تفکرات مختلف در این انتخابات حضور دارند و و هیچ عذر و بهانه ای برای عدم مشارکت در انتخابات وجود ندارد. رئیس جمهور انتخابی باید ولایتمدار باشد و دنبال اجرای فرمان ولی فقیه بدود و فکر و مبانی رهبری را مسلط باشد.
ارسال نظرات