۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۵۹۶۳۲
گزارش؛

از ثمره انتخابات پرشور تا لزوم توجه مردم به معیارهای کاندیدای اصلح

از ثمره انتخابات پرشور تا لزوم توجه مردم به معیارهای کاندیدای اصلح
شماری از نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگوهایی جداگانه ای با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، لزوم توجه مردم به معیارهای رئیس جمهور اصلح را مورد توجه قرار دادند.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام آزاده، نماینده طلاب رشت، رودبار و منجیل، حجت الاسلام یحیی دوست‌محمدی، نماینده طلاب فریدن و فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت و حجت الاسلام جدی زاده، نماینده طلاب و فضلای اهواز در گفت‌وگوهای جداگانه ای با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات به اهمیت این رویداد پرداخته و بر لزوم مشارکت بالا و انتخاب فرد اصلح تاکید کردند.
 
م/
انتخابات پرشور نشانه اقتدار کشور است
 
حجت الاسلام آزاده، نماینده طلاب رشت، رودبار و منجیل گفت: انتخابات یک وظیفه ی ملی است که باعث ایجاد احساس مسؤولیت در جامعه شده و نشانه حق آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خود و کشور است. حضور مردم در صحنه  باعث پیروزی جمهوری اسلامی ایران و شکستی برای دشمنانش میباشد.
 
وی افزود: این که چه کسی انتخاب شود، مسأله اوّل نیست؛ مسأله دوم است. مسأله اوّل آن است که همه مردم در انتخابات شرکت کنند؛ پُرشور و  آگاهانه شرکت کنند؛ فکر و تحقیق کنند و آن کسی را که می خواهند، انتخاب کنند. حضور مردم در انتخابات مهمّ است. یکی از مهمترین مسائل در انتخاب رئیس جمهور، شناختن فرد اصلح است و فرد اصلح باید خصوصیاتی همچون ولایت پذیری، اخلاص، مردمی بودن، عدالتخواهی، درک درست از مشکلات مردم و ... داشته باشد.
 
نماینده طلاب رشت، رودبار و منجیل ابراز کرد: انتخابات می تواند برای کشور و ملت ما وسیله ای برای نشان دادن اقتدار باشد و ملت و نظام اجرایی کشور را در مقابله با چالش های گوناگون جهانی، از گذشته مستحکم تر کند. منتخب مردم باید در هر مسئله ای از جمله مشکلات اقتصادی و فرهنگی و مسکن و اشتغال جوانان وعده ای می دهد در توانش بوده و با وعده های بی اساس، باعث دل زدگی و دلسردی مردم از انتخابش نشود.
 
وی مطرح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید وعده هایی بدهند که در توانشان است و سعی کنند تواناییهای خود را به مردم بشناسانند نه با تخریب رقبای انتخاباتیشان. از مردم تقاضا داریم تا با حضور پرشور و حداکثری در این انتخابات، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان این آب و خاک بزنند. 
 
م/
 
سه نکته مهم برای انتخاب رئیس جمهور ولایی و انقلابی
 
حجت الاسلام یحیی دوست‌محمدی، نماینده طلاب فریدن و فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: ما به لطف خداوند و نعمت ولایت فقیه، کشوری داریم که حتی وقتی رئیس جمهور و وزیر خارجه اش در سانحه ای به شهادت میرسند، آب از آب تکان نخورده و هیچ خللی در اداره کشور ایجاد نمی‌شود و کارها به درستی پیش می رود؛ اما ادامه این راه به باور رئیس جمهور آینده به آرمان های انقلاب، سیاست های کلی نظام و منویات رهبر معظم انقلاب بستگی دارد که اگر مردم یک غربگرا را انتخاب کنند و او به هر دلیلی مایل به ادامه مسیر فعلی نباشد، تمام زحمات و سرمایه گذاری های سیاسی، امنیتی، معنوی و استراتژیکی که شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در جغرافیای سیاسی منطقه و حتی فراتر از آن در جهان انجام داده اند، ممکن است به هدر برود.
 
وی ابراز داشت: اولا اینکه میتواند تعامل دیپلماسی کشور با میدان را دچار تزلزل نماید؛ دست ایران در مدیریت هرچه بهتر محور مقاومت را ببندد و در پشتیبانی از غزه خلل ایجاد نماید. چه بخواهیم چه نخواهیم اگر آن تفکر غربگرایی که از نوشتن شعار روی موشک هم میترسید و میخواست به هر طریق ممکن رضایت آمریکا را به دست آورد دوباره حاکم شود، یک تنفس مصنوعی به اسرائیلی خواهد بود که اکنون در معرض خفگی و آسیب جدی قرار دارد.
 
نماینده طلاب فریدن و فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت خاطرنشان کرد: ثانیا اگر این تفکر موجودِ انقلابیِ ضد استعماری که یادگار رئیس جمهور و وزیر خارجه شهیدمان است از دولت جمهوری اسلامی رخت بربندد و با تسلط خودحقیرپنداران غرب زده جای خود را به دیپلماسی لبخند و اینگونه توهمات بدهد، روسیه نیز در برابر ناتو بی دفاع تر خواهد شد کما اینکه دقیقا چند روز پس از شهادت عزیزان ما، برخی اعضای ناتو بطور بی سابقه ای حرف از حمله به عمق خاک روسیه میزنند و البته روسها نیز سطح آمادگی خود را بالاتر برده اند. 
 
وی ابراز داشت: ثالثا برچیدن تفکر انقلابی از دولت جمهوری اسلامی و سپردن آن به غربگرایان دست چینی که با مشورت ایران و برای تضعیف هژمونی آمریکا در پروژه های کلان منطقه مشارکت کرده است را نیز کوتاه میکند.
 
نماینده طلاب فریدن و فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت عنوان کرد: خلاصه اینطور بگویم که ایران بطور واقعی حلقه وصل محور شرقی است و اسرائیل و آمریکا این روزها بطور ویژه ای به انتخابات ایران چشم دوخته اند. برچیده شدن تفکر انقلابی از دولت جمهوری اسلامی در یک کلام میتواند به انهدام و یا حد اقل تضعیف معنادار پروژه نظم جدید جهانی که با محوریت روسیه، ایران و چین قرار است نظم آمریکایی دنیا را به حاشیه ببرد ختم شود. 
 
وی مطرح کرد: باید بسیار فراتر از یک انتخابات و یا رقابت سیاسی به این موضوع نگاه کنیم و فارغ از منیت ها و منفعت های شخصی و جناحی به اعتلای کشورمان در این زمان حساس بیندیشیم ان‌شاءالله وهرچه باشکوه‌تر درانتخابات شرکت کنیم.
 
م/
شاخصه‌های یک رئیس جمهور ایده‌آل برای ایران اسلامی
 
حجت الاسلام جدی زاده، نماینده طلاب و فضلای اهواز نیز گفت: أمیرالمومنین علی علیه السلام میفرمایند: افضل الملوك مَن حَسُنَ فعله و نیته / برترین حاکمان کسانی هستند که کار و نیتشان درست تر باشد. 
 
وی بیان کرد: فرد مسئول بايد قبل از اين كه وارد عرصه انتخاباتي بشود اول خداباوري داشته و خدا ترس باشد؛ یعنی همان تقوا که در قرآن کریم گفته شده تقوا پیشه کرده باشد. تقوا یعنی اگر کار پنهان شخص آشکار شد از خداوند متعال و مردم خجالت نکشد.
 
نماینده طلاب و فضلای اهواز گفت: شاخصه دیگر رئیس جمهور، اخلاص اوست و این اخلاص باید در عمل و گفتار ایشان مشهود باشد و عفت کلام، رفتار، کردار، منش و گفتار از دیگر نکات مهم برای یک رئیس جمهور می باشد. شجاعت، انقلابی بودن، جهادی بودن، داشتن لیاقت، کاردانی، مدیر، مدبر و با عرضه بودن نیز از دیگر شاخصه های کلیدی است.
 
وی افزود: مردم مؤمن، انقلابی و جهادی ایران اسلامی باید مثل هميشه که در صحنه های مختلف کشور حضور فعال دارند، در این انتخابات نیز حضوری باشکوه داشته و نقشه های دشمن را در روز هشتم تیرماه با حضور در پای صندوق های رأی نقش برآب کنند.
 
ارسال نظرات