۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۶۰۴۰۷
با حضور آیت الله اعرافی صورت گرفت؛

رونمایی از سامانه پایان نامه ها و صدور مدارک علمی حوزه علمیه

رونمایی از سامانه پایان نامه ها و صدور مدارک علمی حوزه علمیه
آیت الله اعرافی بر استفاده از فناوری های نوین در تمام عرصه های آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه، ارتقاء سطح این سامانه ها، حذف مراجعه حضوری طلاب، اتصال و پیوستگی سامانه های حوزه تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور از دو سامانه "پایان نامه ها و رساله های علمی" و "صدور مدارک علمی حوزه‌های علمیه" رونمایی شد.

در این جلسه که حجج اسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه، حمید رضا کاظمی مدیر مدارج علمی حوزه های علمیه، مهدی بخشیان رئیس مرکز فناوری حوزه های علمیه، علی اصغر همتیان معاون آموزش حوزه علمیه قم و کارشناسان حضور داشتند، به قابلیت ها، کاربردها و ظرفیت‌های این دو سامانه اشاره شد.

از جمله قابلیت ها و مزایایی که برای این دو سامانه می توان بیان کرد عبارتند از: حذف فرایند امور سنتی و کاغذی، حذف مراجعه حضوری طلاب و متقاضیان تدوین پایان نامه و رساله علمی، سرعت بخشی و نظم‌بخشی به فرایند تدوین پایان‌نامه، سامان‌دهی و ثبت سوابق فعالیت اساتید راهنما، مشاور و داور و گروه‌های علمی، ثبت ظرفیتهای اساتید در حوزه راهنمایی و مشاوره، هشدار نسبت به زمان باقی مانده برای تدوین، گزارش‌گیری از تمام فعالیت های مربوط به تدوین پایان نامه، بانک اطلاعات و بایگانی پایان نامه ها، افزایش سرعت صدور مدرک، کاهش ضریب خطا، ارتقاء سطح امنیتی مدارک، تسهیل و تسریع ثبت نام درخواست مدرک، بهره مندی بهتر از ظرفیت نیروی انسانی و...

آیت الله اعرافی هم ضمن تأیید و تأکید بر استفاده از فناوری های نوین در تمام عرصه های آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه، بر ارتقاء سطح این سامانه ها، حذف مراجعه حضوری طلاب، اتصال و پیوستگی سامانه های حوزه و استفاده مراکز آموزشی سطوح عالی حوزه از سامانه پایان‌نامه و رساله‌های علمی تأکید کرد.

ارسال نظرات