۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۷۶۱۳۲۴
روایتی از آغاز تا پایان دولت شهیدجمهور؛

از «خزانه خالی» تا ذخیره ارزی ۵۰ میلیارد دلاری

از «خزانه خالی» تا ذخیره ارزی ۵۰ میلیارد دلاری
با وجود اینکه بسیاری از شاخص‌های اقتصادی در زمان شروع دولت سیزدهم وضعیت مطلوبی نداشت، شهید رئیسی و مجموعه دولت سیزدهم توانست در ۲ سال و ۱۰ ماه فعالیت، این شاخص‌ها را سر و سامان داده و در مسیر بهبود قرار دهد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نزدیک شروع دولت سیزدهم بود و «خزانه خالی». همه درخواست‌ها رد می‌شدند، حتی درخواست بودجه رئیس سازمان برنامه و بودجه، وقتی که درخواست پرداخت مبلغ مورد نیاز برای «تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی آبیک» می‌کند محمود واعظی، رئیس‌دفتر وقت رئیس‌جمهور در تاریخ 9 مرداد 1400 در پاسخ درخواست او می‌نویسد: «همه موجودی خزانه بر اساس درخواست‌های جناب عالی تخلیه شده است. موجودی وجود ندارد.» وضعیت به گونه‌ای بود که دولتمردان برای پرداخت حقوق مرداد ماه آن سال هم نگرانی داشتند.

روایت این موضوع را شهید رئیسی در گفتگوی تلویزیونی ۱۴ آذر ۱۴۰۰ این گونه تعریف کرد که «در روزهای پایانی مرداد‌ که هنوز دولت جدید از مجلس رای اعتماد نگرفته بود و بنده با دولت قبل در حال کار بودم، بحث پرداخت حقوق مرداد ماه مطرح بود و تیم دولت قبل نگران بودند که چگونه بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق ماهیانه مرداد را پرداخت کنیم».

از «خزانه خالی» تا ذخیره ارزی 50 میلیارد دلاری

بعدها سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد توصیفی از وضعیت خزانه ارائه داد و در پاسخ به ادعاهایی که وضعیت خزانه در پایان دولت دوازدهم را مطلوب عنوان می‌کرد، گفت: «خزانه شما خالی نبود، مقروض بود.»

ارسال نظرات