۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۶۱۳۳۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اندیشه ها با منبر اقناع می شوند

اندیشه ها با منبر اقناع می شوند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید براینکه اقناع اندیشه با منبر است، گفت: امروز وظیفه علما در منبر قانع کردن و تحریک احساسات نسل نوجوان و آینده ساز کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی دوشنبه شب بعد از اقامه نماز مغربین در جمع نمازگزاران مسجد فاطمه الزهرا (س) تسلیت ماه محرم، گفت: روح بیانیه‌های امام خمینی (ره) از سال ۴٢ تا ۵٧ با جملات امام حسین (ع) بود.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی درالمیزان می‌فرماید «توصیه می‌کنم با تفاسیر خصوصا المیزان» مانوس باشید، افزود: آیت الله معرفت قرآن پژوه که تالیفاتی نیز دارد می‌فرماید، من بعضی از مطالب تفسیر المیزان را هفت بار خوانده ام تا متوجه آن مطلب شده ام.

به گفته وی شهید مطهری نیز می‌فرماید، مطالبی درالمیزان است که صد سال دیگر مردم خواهند فهمید که چقدر با ارزش است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: امام خمینی (ره) برای کوتاه کردن دست کفار از مملکت ایران از محرم سال ۴۲ بیشترین بهره برداری را داشت و روحانیون و مادحین را برای تبلیغ و افشای جنایات شاه به اقصی نقاط کشور اعزام کرد و روشنگری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) ازهمان ابتدا نهضت خود را به محرم پیوند زد، اظهار داشت: امام بعد از سال ۴۲ و در مقطع بعدی در محرم سال ۵۷ چهار راهپیمایی میلیونی در روز‌های اربعین و ۲۸ صفر و تاسوعا و عاشورا بر علیه رژیم ستم شاهی برگزار کرد و با استفاده از ظرفیت محرم طومار ٢۵٠٠ ساله شاهنشاهی را در هم پیچید و به زباله دانی تاریخ انداخت.

به گفته وی امام خمینی (ره) با توکل به خدا و با کمک محرم و مردم، به سلطه ٢۵٠٠ ساله شاهنشاهی و کفار پایان داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آیت الله جوادای آملی در کتاب بنیان مرصوص می‌فرماید، جملات امام حسین (ع) به بیانیه‌های امام از سال ۴٢ تا ۵٧ روح می‌داد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) هشت سال با کمک مردم، جوانان و بسیجیان و با توکل و توسل به خدا برای استقلال و کوتاه کردن دست سلطه از ایران در برابر همه دنیا ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به لزوم تربیت نسلی و پیوند فرزندان و نسل آینده با اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) تأکید کرد و گفت: امروز وظیفه علما در منبر قانع کردن و تحریک احساسات نسل نوجوان و آینده ساز کشور است.

وی با تأکید بر اینکه اقناع اندیشه با منبر است، اظهار داشت: مداحی و سینه زنی هم همان تحریک احساسات است و این دو وقتی با هم انجام شود اراده را برای انجام یک کار اجتماعی بزرگ مانند ظلم ستیزی علیه آمریکا، اسرائیل و جهانخوران بوجود می‌آورد. 

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره با اینکه هر کس می‌خواهد روز قیامت در کرامت الهی و شفاعت پیامبراکرم (ص) قرار بگیرد زائر امام حسین (ع) باشد گفت: کسانی که توانایی مالی دارند از زیارت امام حسین (ع) دریغ نکنند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید، هیچ فرشته‌ای در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که مى خواهد خداوند به او اجازه دهد تا به زیارت امام حسـین (ع) مشرّف شود، چرا که که هـمواره فوجى از فرشتگان به کربلا فـرود می‌آینـد و فوجـى دیگر عروج می‌کنند و از آنجا اوج می‌گیرند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات