۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۶۱۴۲۹

آمادگی کربلا برای میزبانی از ۵ میلیون زائر هم‌زمان با عاشورای حسینی

آمادگی کربلا برای میزبانی از ۵ میلیون زائر هم‌زمان با عاشورای حسینی
در حالی که یک هفته تا عاشورا باقی مانده است، کربلا برای پذیرایی از ۵ میلیون زائر هم‌زمان با سالروز شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش آماده می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «طرح امنیتی برای حضور زائران کربلا آغاز شد.» این را سخنگوی واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تحسین الخفاجی می‌گوید.

با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین علیه‌السلام نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت زائران در محرم به ویژه عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی فعال شده‌اند؛ به طوری که علاوه بر افزایش ایستگاه‌های بازرسی، دوربین‌های نظارتی هوشمند نیز در مسیر زائران و موکب‌ها نصب شده است. فرماندهی پلیس کربلا احسان الاسدی می‌گوید که «این طرح تا اربعین حسینی ادامه دارد.»

سال گذشته طرح امنیتی محرم و صفر برای عملیات پیشگیرانه به منظور تعقیب عناصر تروریستی و داعش و تأمین سلامت زائران با موفقیت اجرا شد. نائب‌رئیس کمیسیون خدمات‌رسانی در پارلمان عراق باقر الساعدی تعداد زائران کربلا در دهه اول محرم را ۱۶ میلیون اعلام کرد که حدود ۴ میلیون در روز عاشورا در کربلا حضور داشتند. این تعداد در ایام اربعین به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسید.

موکب‌های پذیرایی از زائران کربلا راه‌اندازی شده است. همچنین دسته‌های عزاداری باید بر اساس طرح امنیتی از مسیر تعیین شده به حرم امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام بروند. در حالی که یک هفته تا عاشورا باقی مانده است، مرکز آمار حرم عباسی می‌گوید که «در این روز برای حضور ۵ میلیون زائر آماده هستیم.» یعنی حدود ۲۰ درصد بیش از سال گذشته. عاشورا در عراق ۲۷ تیر (یک روز بعد از ایران) است.

ارسال نظرات