۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۶۱۹۸۹
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «نجف شناسی» روانه بازار نشر شد + لینک

کتاب «نجف شناسی» روانه بازار نشر شد + لینک
کتاب «نجف شناسی (لحظه‌های حضور در آستان مقدس امیرالمومنین (ع))» اثر محمدجواد مهری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «نجف شناسی (لحظه‌های حضور در آستان مقدس امیرالمومنین (ع))» اثر محمدجواد مهری در ۸۷ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

این مجموعه شش جلدی، برای آشنایی کاربردی با پنج شهر تاریخی - زیارتی عراق تنظیم شده است و علاوه بر معرفی اماکن تاریخی و زیارتی عتبات عالیات، آداب سفر به عتبه مقدسه، دانستنی‌های زیارت، فضیلت شهر، ثواب زیارت، زیارت‌نامه مربوطه به همراه ترجمه، زندگانی مدفونین در این اماکن، زبان‌شناسی، نقشه راهنمای آستان‌های مقدس و فاصله شهر‌ها با محاسبه کیلومتر را نیز در بر دارد؛ مجلد پیش رو با عنوان «نجف شناسی» نکات کاربردی سفر نجف و زیارت اماکن آن را برای مخاطب بیان کرده است.

کتاب «نجف شناسی» روانه بازار نشر شد + لینک

ساختار اثر

این کتاب در پنج گفتار تألیف شده است؛ فتار اول با عنوان «نجف شناسی» موقعیت جغرافیایی نجف، فضیلت شهر نجف و فضیلت دُرّ نجف را بررسی می‌کند؛ گفتار دوم با عنوان «شناختنامه امیرالمومنین (ع)» زیست‌نامه امام علی (ع)، آشکار شدن قبر امام علی (ع) و فضیلت زیارت امام علی (ع) را تبیین می‌کند.

نویسنده در گفتار سوم با عنوان «حرم شناسی» ایوان نجف، مزار آدم و نوح (ع) و موضع الاِصبَعَین (جای دو انگشت) را بیان کرده و بیوتات ضمیمه حرم مطهر علوی (ع)، مدفونین حرم مطهر علوی (ع) و مدفونین بیرون از حرم مطهر را شرح می‌دهد.

«دیگر اماکن دیدنی و زیارتی نجف» چهارمین گفتار از کتاب حاضر است که در آن مساجد مشهور شهر نجف، قبرستان وادی السّلام و مقام امام زمان (عج) بررسی شده و مزار صافی صفا یمانی، مسجد حنّانه و مزار کمیل بن زیاد نخعی مورد تأکید قرار گرفته است؛ پنجمین و آخرین گفتار با عنوان «زیارات» به تشریح زیارت امام علی (ع)، زیارت امام حسین (ع)، زیارت حضرت آدم (ع)، زیارت حضرت نوح (ع) و زیارت امین الله اختصاص دارد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظرات