۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۶۲۱۶۲
حجت‌الاسلام راجی:

دشمن به دنبال تحریف جمهوری اسلامی است

دشمن به دنبال تحریف جمهوری اسلامی است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه دشمن به دنبال تحریف جمهوری اسلامی است به‌طوری‌که اگر جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین خدمات عالم بشریت را هم که انجام دهد، مورد توهین و ناسزا قرار می‌گیرد.
 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی صبح امروز در افتتاحیه دوازدهمین همایش سراسری جوامع فرهنگی قرآنی عصر که در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان این که هزار و ۵۰۰ روز از فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب گذشته، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تاریخ یک فروردین‌ماه ۹۷ در حرم امام رضا (ع) فرمودند که امروز مهم‌ترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است، یعنی در ذهن دانشجویان یک سری مسائل وجود دارد که با واقعیت همخوانی ندارد و در این فضا جهاد تبیین عامل نجات‌دهنده است.
 
وی نقطه مقابل جهاد تبیین را اقدامات ناامیدکننده دشمنان عنوان کرد و افزود: امروز وظیفه داریم با جهاد تبیین، امید واقعی را برای مردم خود به ارمغان آوریم.
 
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: برخی‌ها می‌پرسند با مشکلاتی که در جامعه امروز با آن مواجه هستیم چگونه می‌توان امیدآفرینی کرد که نصرت الهی از جمله نقاط امیدآفرینی است. رهبری حکیمانه کشور از جمله نقاط امیدبخش ما است که در هیچ کجای دنیا چنین رهبری را سراغ نداریم.
 
جهاد تبیین مقابله با تحریف دشمن است
 
وی با بیان اینکه جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن و اینکه ببینیم دشمن چه چیزی را تغییر می‌دهد و تحریف می‌کند، گفت: جهاد تبیین ناظر بر حرکت دشمن است که ببینیم دشمن از کجا حرکت کرده سپس برای دفع آن عملیات طراحی و اقدام کنیم.
 
حجت‌الاسلام راجی ادامه داد: اگر نگاهی به انقلاب و اثرگذاری آن داشته باشیم می‌بینیم که انقلاب بسیار مؤثر بوده و در عرصه‌های مختلف به‌خوبی درخشیده طوری که دشمن برای ازبین‌بردن جایگاه نظام و انقلاب، ضعیف کردن و ضربه‌زدن با آن بسیار تلاش کرده که این نشان‌دهنده ترس دشمن از جایگاه و قدرت جمهوری اسلامی است؛ اما متأسفانه ما به جهاد تبیین در نشان‌دادن انقلاب اسلامی به جوانانمان کوتاهی کردیم.
 
دشمن به دنبال تحریف جمهوری اسلامی است
 
وی گفت: امروزه دشمن به دنبال تحریف جمهوری اسلامی است به‌طوری‌که اگر جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین خدمات عالم بشریت را هم که انجام دهد، مورد توهین و ناسزا قرار می‌گیرد.
 
استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سؤال که چند بار در مساجد بعد از نماز در مورد سردار سلیمانی و شهید حججی صحبت شده و از مردم‌دوستی شهید سلیمانی تا کنون چقدر صحبت شده است؟ اظهار کرد: جوانان ما نامه شهید سلیمانی به دخترش را چند بار خوانده‌اند؟ آنجایی که نوشته من شب‌ها در چشمانم نمک می‌ریزم تا مبادا خوابم ببرد و دشمن در این زمان کودکی را بُکشد. ما در نشان‌دادن الگوهای امروزی انقلاب خوب عمل نکردیم.
 
دشمن با ابزار دین به مقابله با دین می‌آید
 
 حجت‌الاسلام راجی با اشاره به نقشه دشمنان برای مقابله با دین، بیان کرد: دشمن به دنبال این است که ما را از اصول دور کند و درگیر فروع کند.
 
وی با اشاره به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار هزاران کودک، اظهار کرد: برخی در مقابل تکه‌تکه کردن مردم غزه ساکت ایستاده‌اند؛ اما اگر فردی با دست چپ خوراکی را بخورد واویلا سر می‌دهند که درست نیست، مکروه است.
 
 استاد حوزه و دانشگاه، گفت: دین اسلام «حنیف» و شریعت اسلام آسان است و برای همه مشکلات راه گذاشته است. دشمنان قصد دارند با تحریف دین جلوی پیشرفت دین را بگیرند؛ اما به فضل خدا دین اسلام در سراسر جهان در حال گسترش است.
 
یک سیاست‌گذاری شما می‌تواند دنیا را تغییر دهد
 
 وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید سلیمانی مبنی بر حضور در جلسه سخنرانی شهید کامیاب و متحول‌شدن ایشان افزود: بعضی مواقع حتی یک جلسه کوچک نیز می‌تواند افراد را متحول کند.
 
حجت‌الاسلام راجی متذکر شد: باید مردمی بود و آسیب‌شناسی کرد. نمی‌توانیم خوشحال باشیم که کاری انجام شده باید علاوه بر نقاط قوت نقاط ضعف هم دیده شود.
 
وی تأکید کرد: باید آسیب‌شناسی کرد چرا نقش رزمنده را خوب عمل نکردیم؟ چرا در جنگ فرهنگی نتوانستیم خط‌نگهداران را داشته باشیم.
 
استاد حوزه و دانشگاه یکی از خطراتی که امت اسلام و شیعه را تهدید می‌کند را استحاله ارزش‌ها دانست و افزود: یکی از این ارزش‌ها که قله تمام واجبات است، امت اسلام به‌خاطر آن بهترین امت خوانده شده است، ارزشی که اگر در جامعه‌ای از بین برود اشرار بر آن مسلط می‌شوند، قحطی اتفاق می‌افتد و فلسفه آمدن پیامبران از بین خواهد رفت، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.
ارسال نظرات