۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۷۶۲۲۳

گردهمایی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی مراکز آموزش عالی کشور در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهل و ششمین گردهمایی سراسری معاونان و مدیران دانشجویی وفرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.
گردهمایی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی مراکز آموزش عالی کشور در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهل و ششمین گردهمایی سراسری معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور عصر سه شنبه، در تالار شیخ مفید دانشگاه قم آغاز شد و مسؤولان و معاونان وزیر علوم، تحقیقات وفناوری به ارائه دیدگاه های خود در خصوص مسائل و اولویت های دانشجویان و مراکز آموزش عالی کشور پرداختند.

بر اساس این گزارش دکتر گندم‌کار سرپرست دانشگاه قم، در این گردهمایی با اشاره به سابقه تاسیس دانشگاه قم در سال 58 بیان داشت: این دانشگاه که به همت برخی از علما و بزرگان حوزه و نظام از جمله: حضرات آیات مرحوم فاضل لنکرانی و مرحوم مشکینی و همچنین دیگر علما و بزرگان شکل گرفته است تاکنون منشا خدمات علمی و پژوهشی بسیار خوبی بوده است.

این استاد دانشگاه نقش آیت الله مرحوم قاضی رئیس فقید این دانشگاه در شکل گیری دانشگاه قم را متذکر شد و گفت: این مرحوم از زمانی که دانشگاه قم فعالیت خود را آغاز کرد خدمات فراوانی در این دانشگاه ارائه کرد و تا پایان عمر خویش بارزترین نقش را در برنامه ها و اقدامات دانشگاه قم داشت.

 در این گردهمایی همچنین دکتر ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم، دکتر خواجه سروی معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر علوم، حجت الاسلام عابدی عضو هیات علمی دانشگاه قم، دکتر طالب پور مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم و برخی دیگر ازاساتید و مدیران دانشگاه های کشور به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

شرکت کنندگان در چهل و ششمین گردهمایی سراسری معاونان و مدیران دانشجویی وفرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور همچنین سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا، به دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شتافته و با تقدیر از مواضع انقلابی و صریح این مرجع تقلید از بیانات وی بهره گرفتند.

دیدار با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از دیگر برنامه‌های معاونان و مدیران دانشجویی وفرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور است که روز پنج شنبه با این مرجع تقلید انجام خواهد شد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات