۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۶۲۲۸۰
امام جمعه موقت کاشان:

باید با تقویت ظرفیت های داخلی، نقشه ها و تحریم های دشمن را خنثی کرد

باید با تقویت ظرفیت های داخلی، نقشه ها و تحریم های دشمن را خنثی کرد
اصفهان –حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به ضرورت خنثی سازی تحریم ها از سوی دولت، گفت: دشمن دست از تحریم بر نمی‌دارد و باید با تقویت درون نقشه دشمن را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر آیه ۴۶ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: خداوند در این سوره به کسانی که در مقابل دین حق و خدا می‌ایستند و برای خاموش کردن دین حق توطئه می‌کنند هشدار داده است.

وی افزود: خداوند در آیه ۴۶ سوره ابراهیم می‌فرماید، کفار و منافقین برای خاموش کردن دین هر مکر و حیله‌ای که می‌توانند انجام می‌دهند و از تمام توان خود برای خاموش کردن دین خدا استفاده می‌کنند و در این راه از هیچ توطئه و تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: از زمانی که پیامبراکرم(ص) پرچم دین را برافراشت تا به امروز دشمنان اسلام از هیچ تلاشی برای خاموش کردن دین اسلام کوتاهی نکرده اند و هر توطئه‌ای که توانستند انجام دادند.

به گفته وی امروز نیز از زمانی که امام خمینی (ره) پرچم انقلاب اسلامی ایران را برافراشته است تا به امروز دشمنان اسلام و نظام چه کاری توانست انجام بدهد که انجام نداد و چه توطئه‌ای را می‌توانستند انجام بدهند و ندادند، هرکاری دست دشمن بود انجام داد و هرکاری که انجام نداد از توان اش خارج بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، ما از نقشه دشمنان اسلام آگاهی و اطلاع داریم و بر تمام جزئیات آن تسلط داریم و همه حرکات آنها را که به تصور خودشان مخفیانه است را مشاهده می‌کنیم و آنها اطلاع ندارند در تور اطلاعاتی خداوند هستند و خداوند بر مکر آنها آگاه است.

وی با اشاره به اینکه قدرت خدا مافوق همه قدرت‌ها است و با توطئه دشمن مقابله می‌کند، اظهار داشت: خداوند با مکر و حیله دشمن چهار گونه برخورد می‌کند از جمله گاهی توطئه را دفع  و گاهی هم توطئه  را رفع و خنثی می‌کند، از این رو رهبر معظم انقلاب می‌فرماید زیاد به دنبال دفع تحریم‌های دشمن نباشید بلکه به دنبال خنثی کردن تحریم‌های دشمن باشید، چرا که دشمن دست از تحریم بر نمی‌دارد و باید با تقویت درون نقشه دشمن را خنثی کرد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه گاهی اوقات نه تنها خداوند نقشه دشمن را خنثی می‌کند بلکه نقشه و توطئه دشمن را به خودش بر می‌گرداند، یادآور شد: امروز در سالروز عملیات مرصاد است  ۵ هزار نفر از منافقین به قصد تصرف تهران به کشور حمله کردند، اما با تلاش و فداکاری رزمندگان و ارتش و بسیج، منافقین را در تنگه مرصاد شکست دادند و توطئه دشمن نه تنها خنثی شد بلکه به خودشان برگشت.

وی افزود: خداوند در برابر توطئه‌های دشمنان یک برخورد دیگر نیز دارد و آن انتقام الهی است و به انبیاء خودش وعده داده است روز قیام جزای جنایت‌های آنها را خواهد داد.

به گفته وی مجازات الهی برای برخی دشمنان اسلام از جمله نتانیاهو در این دنیا فراهم نیست و حکمت اقتضا نمی‌کند، خداوند وعده انتقام داده است تا در جهنم او را مجازات کند که نه بمیرد و نه نجات پیدا کند که این سخت‌ترین انتقام است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند قادر مطلق است و تمام عالم و تمام قوانین در دست خدا است و هیچ قدرتی نمی‌تواند قدرت خدا را بشکند، چرا که خداوند هم سبب ساز و هم سبب سوز است.

وی انتقام خداوند را با انتقام انسان‌ها متفاوت دانست و ابراز داشت: انسان‌برای تسلی دل خودش انتقام می‌گیرد، اما انتقام الهی تنها جزای عمل انسان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات