۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۶۲۳۶۵

فروش حضوری ارز اربعین از فردا

فروش حضوری ارز اربعین از فردا
در حالی که قرار بود از امروز ارز اربعین از طریق ۷ بانک عامل عرضه شود، با تعطیلی بانک‌ها، زمان عرضه به فردا موکول شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،  «ارز اربعین فقط به زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، تعلق می‌گیرد.» این را دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین حمیدرضا محمدی می‌گوید.

عرضه ۲۰۰ هزار دینار به عنوان ارز اربعین قرار بود از امروز یکشنبه هفتم مرداد با مراجعه به ۷ بانک عامل آغاز شود اما با توجه به تعطیلی بانک‌ها، فروش حضوری به فردا موکول شد. ستاد اربعین اعلام کرد که «زائران می‌توانند از فردا از تا سوم شهریور طریق ۳ هزار و ۱۶۸ باجه و شعبه بانک‌های ملی، ملت، پست بانک، صادرات، پارسیان، سپه و تجارت ارز اربعین بگیرند.»

سال گذشته نیز دولت برای تسهیل زیارت ۲۰۰ هزار دینار به نرخ مرکز مبادله طلا و ارز به زائران اربعین داد که با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت آن بیش ۶ میلیون تومان بود؛ یعنی هر دینار حدود ۳۲ هزار تومان. در حالی که در برخی از مرز‌های زمینی دینار هزار تومان ارزان‌تر بود.

امسال قیمت دینار بر اساس نرخ مرکز مبادله طلا و ارز حدود ۷ میلیون تومان است. از امروز ارز اربعین به زائران بالای ۵ سال «به صورت غیرحضوری» از بستر پیام‌رسان‌های بله (بانک ملی و پست بانک)، روبیکا (بانک سپه)، برنامه سیپنو (بانک صادرات) عرضه می‌شود.

ارسال نظرات