۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۷۶۲۹۰۱
حجت الاسلام احمدی خبر داد؛

اعزام بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ مبلغ، مبلغه و روحانی به پیاده روی اربعین

اعزام بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ مبلغ، مبلغه و روحانی به پیاده روی اربعین
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از اعزام بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ مبلغ، مبلغه و روحانی به پیاده روی اربعین امسال خبر داد.

حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگویی از اعزام بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ مبلغ، مبلغه و روحانی به پیاده روی اربعین امسال خبر داد و گفت: امسال براساس تقاضا و نیازها، اعزام مبلغ و مبلغان را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد زائران ایرانی را بانوان تشکیل می‌دهند و اکثرا با خانواده حضور پیدا می‌کنند و در عراق هم بخش عظیمی از جمعیت بانوان هستند که انتظارات و نیاز‌هایی دارند، این کمیته در حوزه معرفتی، دینی و عاطفی اربعین، حدود چهار هزار مبلغ و هزار و ۲۰۰ مبلغه را ساماندهی کرده ایم که اعزام می‌شوند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: آموزش مبلغ و مبلغه‌ها از ماه‌های قبل به صورت مجازی و حضوری آغاز شده و گردهمایی بزرگی را هم با کمک دوستانمان در ایران با این عزیزان خواهیم داشت که مسائل نهایی راجع به اربعین در آنجا به آنها گفته می‌شود و بر اساس برنامه ریزی اعزام می‌شوند. 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: این افراد همراه موکب‌ها و بخشی هم به صورت مستقیم از سوی کمیته فرهنگی و دبیرخانه اعزام مبلغ، که دبیرخانه‌ای دائمی شد برای آموزش، توجیه و جمع آوری تجربه‌های زیستی اربعین است، در پیاده روی اربعین حضور دارند.

وی افزود: به غیر از این مبلغ‌ها و مبلغه‌ها، روحانیانی را که در روستا‌ها و مناطق محروم ساکن هستند با معاونت تبلیغ حوزه و سازمان تبلیغات را نیز هماهنگ کرده ایم تا اگر کاروان‌ها و گروه‌هایی از روستا‌ها و بخش‌های کوچک به صورت گروهی به پیاده روی اربعین می‌روند روحانیان همراه آنها باشند؛ سال گذشته بیش از دو هزار نفر از روحانیان همراه کاروان‌ها بودند و امسال پیش بینی مااین است که بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از روحانیان، همراه گروه‌های کوچک مردمی راهی این سفر معنوی خواهند شد.

ارسال نظرات