۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۶۳۰۴۳

جزئیاتی از اهداف احتمالی جبهه مقاومت در پاسخ به رژیم صهیونیستی

جزئیاتی از اهداف احتمالی جبهه مقاومت در پاسخ به رژیم صهیونیستی
در آستانه عملیات جبهه مقاومت، لیستی از اهداف نظامی و اقتصادی صهیونیست ها که احتمال دارد هدف قرار بگیرند به دست آمده که در تل آویو پایتخت خود خوانده اشغالگران و شهر راهبردی حیفا واقع شده اند.

در ساعات گذشته بر حجم نگرانی های آمریکایی ها و صهیونیست ها افزوده شده چرا که خوب می دانند عملیات متفاوت و غافلگیر کننده جبهه مقاومت در پاسخ به ترورهای صورت گرفته ( فواد شکر فرمانده ارشد حزب الله، شهادت شماری از رزمندگان و فرماندهان حشد الشعبی عراق و شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس) قریب الوقوع است.

آمریکایی ها و صهیونیست ها پس از پروژه خودزنی در شهرک مجدل الشمس، حملات مشترک و زنجیره ای را در لبنان، عراق و ایران انجام دادند و با این ماجراجویی ( گزینه ترور و باز کردن محورهای جدید جنگ در منطقه و عبور از تمامی خطوط قرمز) تصور کردند معادلات در منطقه غرب آسیا به سود آنان تغییر می کند اما حالا که دریافته اند پاسخ مقاومت امکان دارد از چند مبداء عملیاتی با هدف قرار دادن احتمالی پایگاه های نظامی و شریان های اقتصادی شهر تل آویو پایتخت خود خوانده اشغالگران و شهر راهبردی حیفا صورت گیرد در شوک و هراس فرو رفته اند.

با مشخص شدن فاصله مناطق مرزی ایران، جنوب لبنان، عراق، غرب سوریه و شمال یمن با سرزمین های اشغالی این احتمال داده شده عملیات علیه باند جنایت کار صهیونیستی به صورت مشترک از چند مبداء انجام شود و همین مسئله نگرانی اجماع واشنگتن را چند برابر کرده چرا که می دانند این پاسخ قاطع و فراموش نشدنی، محاسبات آمریکایی ها را به گونه ای تغییر خواهد داد که دیگر از خطوط قرمز عبور نکنند.

جزئیاتی از اهداف احتمالی جبهه مقاومت در پاسخ به رژیم صهیونیستی / آیا صهیونیست‌ها در حیفا و تل آویو پاسخ ایران را دریافت می‌کنند؟ + نقشه میدانی

یک منبع میدانی که تحولات را در منطقه از نزدیک دنبال می کند به مراکز راهبردی شهر حیفا که احتمال دارد در عملیات جبهه مقاومت هدف قرار گیرند اشاره کرد و گفت: پایگاه نظامی رامات دیوید محل حضور اسکادران‌های 109، 110، 117 و 193 نیروی هوایی رژیم اشغالگر می تواند یکی از اهداف باشد.

این منبع میدانی با بیان این که این پایگاه از محور شمال غرب به شهر ساحلی حیفا متصل می شود، افزود: پالایشگاه حیفا در شمال شرق شهر و نزدیکی ساحل واقع شده است و در صورتی که هدف قرار گیرد خسارت سنگینی را به اقتصاد رژیم اشغالگر وارد می کند.

شهر ساحلی حیفا در غرب فلسطین اشغالی واقع شده است و بزرگترین و مهم ترین شهر پس از تل آویو و قدس به شمار می آید؛ این شهر از محور غرب به دریای مدیترانه و از جنوب به تل آویو (پایتخت خودخوانده رژیم صهیونیستی) متصل می شود و از محور شرقی هم در فاصله 160 کیلومتری قدس قرار گرفته و حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد و در مناطق حومه هم 300 هزار نفر ساکن هستند.

پایگاه اسکاداران 27 نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در فرودگاه بین المللی بن گورین تل آویو هم احتمال دارد در لیست اهداف جبهه مقاومت قرار گیرد؛ پایگاه هوایی و نظامی پالماخیم در نزدیکی شهر «ریشون لتسیون» که در جنوب تل آویو واقع شده و از شمال شرق به شهر اشدود متصل می شود هم امکان دارد یکی دیگر از اهداف باشد.

جزئیاتی از اهداف احتمالی جبهه مقاومت در پاسخ به رژیم صهیونیستی / آیا صهیونیست‌ها در حیفا و تل آویو پاسخ ایران را دریافت می‌کنند؟ + نقشه میدانی

این پایگاه مهم در نزدیکی مرکز پژوهش هسته ای واقع شده و میزبان مدل های مختلفی از بالگردها و پهپاد ها است و به گفته برخی منابع، جنگنده های اف 35 در این پایگاه مستقر هستند؛ این پایگاه محل استقرار سامانه دفاعی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می آید که به عنوان چتر حفاظتی جامع برای مقابله با تهدیدات موشکی استفاده می شود و از سویی دیگر محل پرتاب موشک های فضا پیما و یک مقر حیاتی در جنگ علیه غزه است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، این احتمال وجود دارد پایگاه های هوایی تل نوف، رامون، رمات دیوید، نواتیم، هاتزر، هاتزریم به همراه فرودگاه های صحرایی « این شمر، بیرگیفگافا و عوودا» در عملیات جبهه مقاومت هدف قرار گیرند و البته در این میان نوع واکنش کشورهای عربی از جمله اردن، مصر و عربستان حائز اهمیت است.

البته جبهه مقاومت به کشورهای عربی که در مسیر عملیات هستند پیام روشن داده اگر برای دفاع از صهیونیست ها اقدامی انجام دهند و از سامانه های پدافندی خود استفاده کنند بدون شک هدف قرار خواهند گرفت و در صورت گسترده شدن جنگ هم هدف بعدی مخازن و پالایشگاه های نفتی آنان است که اقتصاد جهان را زیر فشار سنگین قرار می دهد.

ارسال نظرات