۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۶۳۰۹۱
صدر الحسینی در گفت‌وگو با رسا:

خونخواهی شهید هنیه در کنار اقدامات حقوقی انجام خواهد شد

خونخواهی شهید هنیه در کنار اقدامات حقوقی انجام خواهد شد
تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا درباره موضوع شهادت شهید هنیه در ایران و انتقام سخت ایران از رژیم صهیونیستی، گفت: هر چند مهمتر از همه چیز خونخواهی از این رژیم سفاک است، اما هر اقدام حقوقی که به نظر می‌رسد و می‌توانیم را باید انجام دهیم.

رضا صدرالحسینی، تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با استناد به اصل 51 منشور سازمان ملل، حق دفاع را از حقوق مورد تأیید خود در جنایت شهادت هنیه در ایران توصیف کرد و توضیح داد: زمانی دفاع به معنی ایستادگی در برابر ارتشی است که به کشور حمله کرده است حال از خاک آن کشور تصرف کرده باشد یا خیر، در مقابله نیازی به مجوز سازمان ملل یا نهادهای بین‌المللی نیست؛ این موضوع در ترور هم همینطور است.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مسئولیت شهادت شهید هنیه را نپذیرفته است تصریح کرد: هیچ کس در دنیا، این ترور مذبوحانه را به فرد یا کشور دیگر منتسب نمی‌کند چون تنها رژیم صهیونیستی است که از این اقدام منتفع شد و همه دنیا این مطلب را به خوبی می‌دانند.

وی تأکید کرد: بر همین اساس است که حق دفاع مشروع قانونی در مقابل این حرکت مذبوحانه برای جمهوری اسلامی وجود دارد؛ البته طی یادداشت و طی مذاکرات رسمی بین مقامات سیاسی ما، چه نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل و چه سرپرست وزارت امور خارجه، این مسأله به سمع و نظر مقامات بین‌المللی رسیده و نامه‌ای در دبیرخانه ثبت شده است و برای این مسأله آمادگی دارند؛ هرچند می‌توانیم این موضوع را به سازمان‌های ضد تروریستی هم احاله دهیم و بگوییم ما در این زمینه قصد خون خواهی داریم.

صدرالحسینی درباره طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی گفت: باید ببینیم به چه میزان به نتیجه خواهیم رسید؟ با توجه به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، احتمال به نتیجه رسیدن در محاکم بین‌المللی و یا سازمان ملل وجود ندارد؛ اما در عین حال همه این اقدامات باید صورت گیرد.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در تأکید مضاعف ابراز داشت: مهمتر از همه، خونخواهی مقامات نظامی و امنیتی در راستای این جنایت است؛ در حقیقت ما او را مجازات خواهیم کرد و ضمن همه آن اقدامات حقوقی، مجازات فرد و کشور ترور کننده و دستور دهنده ترور در ایران فراموش نخواهد شد.

ارسال نظرات