۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۶۳۲۵۹

مراسم رونمایی از پوستر و اکران مستند مزد خدمت برگزار شد

مراسم رونمایی از پوستر و اکران مستند مزد خدمت برگزار شد
مراسم رونمایی از پوستر و اکران مستند مزد خدمت با حضور خانواده شهیدان اصلانی، دارایی، رضازاده و زینال‌زاده، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و محسن داوری، فرماندار مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، ضمن تقدیر از ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد برای زحماتی که در مساجد می‌کشند در راستای رسیدن به مسجد تراز اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: مسجد پایگاه است، البته نه فقط پایگاه فلان مسئله اجتماعی، پایگاه همه کارهای نیک است، کارگاه خودسازی است، کارگاه انسان‌سازی است، کارگاه تعمیر دل و تعمیر دنیاست، پایگاه بصیرت‌افزایی افراد و پایگاه ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

طرح هم‌محله امام رضا(ع) که دو سال سابقه دارد، هدف آن میزبانی از زائران و فرهنگ‌سازی این میزبانی است، در سال گذشته ۳۱۲ مسجد زمینه اسکان و اطعام رایگان و خدمت‌رسانی‌های دیگری مثل حمل‌ونقل رایگان را فراهم کردند که منجر به کاری بزرگ شد و آن اینکه هر شب بیش از ۷۴هزار نفر از زائران علی بن موسی الرضا در این شهر (مساجد و منازل مرتبط با مساجد) اسکان و بیش از ۷۰۰ هزار پرس غذا توسط مساجد به زائران داده شد.

داوری، فرماندار مشهد مقدس گفت: همکاران مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با ابتکار عملی ارزشمند، در طرح هم‌محله امام رضا، اقدام فرهنگی، رفاهی و خدماتی مهمی انجام دادند.

پیامبر اسلام حکومت خود را از مسجد شروع کردند و تمام دوران حکومتشان از مسجد اداره می‌کردند و انقلاب اسلامی ایران هم شروع و نتیجه‌اش از مسجد بود و قطعا ثمره آن در خط نهایی که ظهور آقاست در مسجد خواهد بود.

امور مساجد امروز نقش مساجد را احیا کرده است و حرکتی که در دو سال اخیر در پایان ماه صفر صورت می‌گیرد حرکت ارزشمندی است و برای جامعه‌ای که افتخار مجاورت امام رضا(ع) را دارد، کمک بسیار خوبی است. این میزبانی همیشه در میان مشهدی‌ها وجود داشته ولی امور مساجد آن را سازماندهی کرده و به ظهور و بروز رساند.

اعدادی که اسکان و اطعام اعلام می‌شود هر سال توسط مردم و توانمندی آن‌ها بیشتر خواهد شد. تا دیروز زائر امام رضا با سردرگمی به مشهد می‌آمد اما امروز با خیال راحت می‌آید و نوکران امام رضا دنبال زائر می‌گردند تا به او خدمتگزاری کنند.

این خدمت در ایام نوروز هم ادامه پیدا کرد و در مراسم تشییع شهید خدمت آیت‌الله رئیسی نیز همه زحمات بر دوش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بود.

یکی از کارهای مهم دیگر این مرکز طرح شهید اصلانی است که مشکلات مردم محلات حاشیه شهر از طریق مساجد شناسایی و برطرف می‌شود؛ مثل طرح تعریض پل دهرود که به برکت طرح شهید اصلانی انجام شد و دیگر در این منطقه ترافیک نیست. و این از برکت پای کار آمدن مسجد بود.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام پاکدامن، جانباز حادثه حرم مطهر رضوی و حجت‌الاسلام محسن اصلانی، فرزند شهید حادثه حرم مطهر رضوی، از خانواده‌های شهیدان، اصلانی، دارایی، رضازاده و زینال‌زاده تجلیل به عمل آمد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات