۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۶۳۳۲۳

کمک ۳.۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اسرائیل برای خرید سلاح‌

کمک ۳.۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اسرائیل برای خرید سلاح‌
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن ۳/۵ میلیارد دلار را برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخت آمریکا، در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این وزارت خانه به کنگره اطلاع داده که دولت قصد دارد 3/5 میلیارد دلار کمک مالی نظامی خارجی را در اختیار رژیم اسرائیل قرار دهد.

این در حالی است که پیشتر شبکه سی‌ان‌ان درباره ارائه این کمک از سوی واشنگتن برای تل آویو پس از تصویب لایحه کمک 14 میلیارد دلاری برای این رژیم از سوی کنگره آمریکا در ماه آوریل، گزارش داده بود.

براساس این گزارش، تنش های فزاینده در خاورمیانه و ترس از گسترش جنگ در غزه که تاکنون باعث کشته شدن حدود 40 هزار غیرنظامی بی‌گناه فلسطینی و ایجاد بحران انسانی عمیق در این منطقه شده، و نیز واهمه رژیم اسرائیل از عملیات انتقام جویانه جمهوری اسلامی در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران، و فواد شکر رهبر نظامی حزب الله در بیروت، اسرائیل را بر آن داشته تا به دنبال تقویت بنیه نظامی خود و تکمیل تجهیزات نظامی خود باشد.

این در حالی است که امروز رژیم صهیونیستی همزمان با نماز صبح با حمله به یک مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج» در مرکز نوار غزه جنایت جدیدی را رقم زد که در جریان آن بیش از 100 نفر شهید و دهها نفر زخمی شدند.

رسانه‌های محلی فلسطینی تصاویری از این جنایت دلخراش را منتشر کردند که اعضای پیکرهای متلاشی شهدا به‌روی هم همچنان بر زمین قرار گرفته‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد: ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی آوارگان را هنگام اقامه نماز صبح به‌طور مستقیم هدف قرار داد که همین امر باعث افزایش تعداد شهدا شده است.

این چندمین بار است که صهیونیست‌ها محل اسکان آوارگان فلسطینی را هدف حمله قرار می‌دهند. ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این جنایت مدعی شد که افراد مسلح حماس را که در این مدرسه پناه گرفته بودند هدف قرار داده است!

همچنین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در پاسخ به رسانه‌های آمریکایی در مورد اینکه آیا ایران پاسخ به رژیم صهیونیستی را تا گفتگوهای هفته آتی در خصوص آتش‌بس به تعویق می‌اندازد یا خیر بیان داشت: برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ماست؛ هر توافقی که حماس بپذیرد، مورد قبول ما هم خواهد بود.

این نمایندگی ادامه داد: امنیت و حاکمیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل نقض شده است، ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد؛ اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به‌گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات