۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۶۳۳۹۳

خدمت به زائران اربعین در گرمای شدید

خدمت به زائران اربعین در گرمای شدید
در حالی که ۲ هفته به اربعین باقی مانده، مردم عراق به عشق امام حسین علیه‌السلام بدون منت در گرمای بالای ۴۵ درجه به زائران پیاده‌روی اربعین خدمت می‌کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «یک هفته است که با وجود گرما در مسیرم اما نه تنها این مسیر برایم سخت نگذشته بلکه هر چه پیش می‌روم اشتیاقم بیشتر می‌شود.» این را زائر پیاده‌روی اربعین از جنوب عراق محمد الرحمن می‌گوید.برخی از زائران پیاده‌روی اربعین که از فاو حرکت کرده بودند، به بصره و برخی به ناصریه رسیده‌اند. موکبدار اهل بصره حسین فرحان می‌گوید که «همه زندگی ما برای امام حسین علیه السلام است.» این خادم الحسین هر ماه بخشی از درآمد خود را برای زائران اربعین کنار می‌گذارد. 
سال گذشته زائران پیاده‌روی اربعین از جنوب عراق حدود یک ماه قبل از اربعین حسینی حرکت به سوی کربلا را آغاز کردند. امسال با توجه به گرمای هوا حرکت زائران از رأس البیشه حدود ۱۰ روز زودتر آغاز شد. 
با توجه به آغاز زودتر پیاده‌روی اربعین، موکب‌ها هم نسبت به سال‌های گذشته زودتر پذیرای زائران شدند. مردم عراقی‌ از کودک و نوجوان، پیر و جوان نه تنها کنار خانه‌هایشان، بلکه در بیایان‌هایی که در ایام عادی آب هم پیدا نمی‌شود، با وجود دمای بالای ۴۵ درجه در حالی از گرمای هوا می‌سوزند، موکب راه انداخته و در کنار توزیع نوشیدنی‌ها سرد، غذا و میوه‌های مختلف، لباس‌های زائران را شسته و آنها را مهیای حرکت به سوی کربلا می‌کنند.
ارسال نظرات